۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
زنجان ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار دلار فرش دستباف صادرات داشت
رئیس سازمان صمت زنجان:

زنجان ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار دلار فرش دستباف صادرات داشت

زنجان - رئیس سازمان صمت زنجان به وضعیت میزان صادرات فرش دستباف در استان اشاره کرد و گفت: صادرات فرش دستباف استان در سال ۹۸ بیش از ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه کاهش دارد.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار، به وضعیت میزان صادرات فرش دستباف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: صادرات فرش دستباف استان در سال ۹۸ بیش از ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار دلار بوده است. 

وی ارزش ریالی این میزان صادرات فرش دستباف را بیش از ۸۲۱ میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آورشد: این میزان صادرات فرش دستباف در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ بیش از دو میلیون و  ۶۸۰ هزار دلار کاهش دارد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: فرش دستباف استان به کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان و  ایتالیا صادر می‌شود و امیدواریم حال فرش صادرات در استان بهتر شود. 

فغفوری تاکید کرد: خوشبختانه باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید کیفیت فرش دستباف زنجان بسیار خوب شده و به‌تبع صادرات فرش هم افزایش داشته است ولی در اسفند ماه به دلیل تحریم و شیوع بیماری کرونا صادرات فرش دستباف استان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود، ابراز داشت: باید به کیفیت فرش دستباف بیشتر توجه شود.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه دولت حمایت لازم از فرش‌بافان  را دارد، تاکید کرد: طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورداستفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

کد خبر: ۱۹٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha