۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
یک میلیارد دلار کالای ایرانی از مرز مهران به عراق صادر شد
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

یک میلیارد دلار کالای ایرانی از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام- غلامی، مدیرکل گمرکات ایلام گفت: در سال جاری یک میلیارد و ۸۹ میلیون دلار کالای ایرانی از مرز مهران به عراق صادر شده است.

روح الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام طی هشت ماهه سال جاری برابر با ۲۳۵ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۸۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزن ۸۴ درصد و از لحاظ ارزش ۷۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین در ترانزیت نیز با ۱۱۴ هزار تن ترانزیت کالا، ۸۷ درصد رشد داشته ایم، لازم به ذکر است رکورد ترانزیت سال گذشته نیز در ۸ ماهه امسال شکسته شده است.

مدیرکل گمرکات ایلام افزود: همچنین در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ۴۷ پرونده به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال با ۲۶۲ درصد در تعداد پرونده تشکیل شده است.

غلامی افزود: مجموع کل درآمدهای گمرک نیز در ۸ ماهه امسال بارشد ۳۱۲ درصدی رشد قابل قبولی داشته، همچنین درآمد استانی گمرک رشد ۳۶۴ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین لازم به ذکر است آبانماه سال جاری رکوردار حجم کالای صادراتی به وزن ۴۰۵ هزار تن و ارزش دلاری ۱۹۱ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات ایلام عنوان کرد: تعداد کامیون‌های ورودی به گمرک بیش از ۹۸ هزار دستگاه بوده که در این مورد نیز رشد ۶۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عیسی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 0
      پول گوجه کا ران با تعرفه 14 هزار تومان خوب مالیات داشته خوشحال هم باشید کشاورز نابود کردین دیگه گندم هم توان کاشت ندارن