۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
۱۰۰ تعاونی دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۰۰ تعاونی دانش‌بنیان در کشور وجود دارد

سمنان- مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۰۱ تعاونی دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، گفت: ۶۰۰ تعاونی که قابلیت تبدیل شدن به دانش‌بنیان ها را دارند، در کشور احصا شده است.

مهدی مسکنی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تبدیل تعاونی‌ها به دانش‌بنیان با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمره اولویت‌های وزارت تعاون است، تاکید کرد: در این راستا کارگروه‌هایی برای شناسایی تعاونی های قابل دانش‌بنیان شدن در کشور ایجاد شده و بازدیدهایی از استان های کشور صورت داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ تعاونی که قالبیت دانش بنیان شدن دارند در کشور شناسایی و اسامی آنها احصا شده است، افزود: هم اکنون شاهد فعالیت ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان در سراسر کشور هستیم که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این عدد را افزایش دهیم.

حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این ارتباط حمایت‌های خوبی از تعاونی ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد: ارائه تسهیات بانکی به تعاونی ها برای دانش بنیان شدن در زمره این حمایت ها است.

مسکنی با بیان اینکه در نشستی که با معاون علمی رئیس جمهور داشتیم درخواست دادیم تا شرایط و ظرفیت برای دانش‌بنیان شدن تعاونی‌ها فراهم شود تا بتوانیم ما هم به این تعاونی‌ها تسهیلات بپردازیم، گفت: ارائه تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون و همچنین صندوق ضمانت تعاون از جمله اقداماتی است که در ممجموعه وزارت تعاون صورت خواهد گرفت تا بتوانیم تعاونی‌ها را تشویق به دانش بنیان شدن کنیم.

۶۰۰ تعاونی که قالبیت دانش بنیان شدن دارند در کشور شناسایی شده است

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها در صورت دانش‌بنیان شدن از تسهیلات پارک‌ها و دانش‌بنیان‌ها هم بهره‌مند می‌شوند، ابراز کرد: معافیت‌ها که در زمره تسهیل‌گری‌های دانش‌بنیان‌ها است نیز نصیب این تعاونی ها خواهد شد.

مراکز فناوری و نوآوری دانش بنیان

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی برای حمایت از تعاونی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: برای تعاونی‌های دانش‌بنیان نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا تعاونی های دانش بنیان بتوانند از طریق مراکز نوآوری تعاون در کشور از تسهیلات برخورد ار شوند.

مسکنی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تسهیلات مذکور را در کنار تسهیلات بانک رسالت قرار دهیم تا بسته حمایتی خوبی را برای تعاونی‌های دانش‌بنیان ارائه دهیم، ابراز داشت: ۹۰ میلیارد تومان برای بانک رسالت مصوب شده که یکی از سرفصل‌های پرداخت آن دانش‌بنیان ها است که به صورت قرض‌الحسنه به تعاونی‌های دانش بنیان، تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: به دنبال ایجاد صندوق پژوهش و فناوری بخش تعاون در کشور هستیم تا بتوانیم حمایت های بهتری را از تعاونی‌های دانش‌بنیان به توجه به شعار سال داشته باشیم که مقدمات آن انجام شده و جلسات خوبی نیز در این ارتباط برگزار کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال این کار به نتیجه رسید.

اکوسیستم تعاونی‌ها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد صندوق فناوری بخش تعاون اکوسیستم بخش تعاون کشور را کامل خواهد کرد، گفت: ما شتاب دهنده استارتاپ استودیو را در این بخش راه‌اندازی کرده و شتاب‌دهنده اتفاق نیز به آن ملحق کردیم تا زنجیره تعاونی‌های دانش‌بنیان و دیجیتال تکمیل شود.

مسکنی در خاتمه و درباره فواید حمایت از دانش‌بنیان های حوزه تعاون افزود: فایده این کار آن است که اکوسیستم تعاونی‌ها حائز نقش تکمیلی نیز خواهند شد و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha