۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
نوسان تعرفه‌های واردات، شوک بزرگ صنعت نساجی
رئیس کمیسیون تولید ملی مجلس تاکید کرد

نوسان تعرفه‌های واردات، شوک بزرگ صنعت نساجی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بالا و پایین رفتن تعرفه‌های واردات، منجر به وارد آمدن شوک به بنیان صنعت نساجی شده است

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کارخانجات  و واحدهای تولیدی نساجی کشور در اصفهان است و اصفهان در این زمینه پیشینه زیادی دارد، اظهار داشت: به همین خاطر باید به تولید ملی و خودکفایی همانند گذشته طلایی این صنعت برسیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس ادامه داد: رسیدن به رونق تولید در پرتو حمایت از تولید داخلی است و همه جانبه باید نسبت به این موضوع فعالیت گسترده ای انجام شود. 

وی با اظهار تاسف از اینکه پایین بودن ظرفیت واحدهای تولیدی باعث شده است که صنعت نساجی با مشکل مواجه شود، اظهار داشت: این موضوع بازدهی این صنعت را با کاهش روبرو کرده است.

به گفته فولادگر، بالا و پایین رفتن تعرفه‌های واردات، منجر به وارد آمدن شوک به بنیان این صنعت ارزان شده است و این در حالی است که ما با ماشین آلات فرسوده روبرو هستیم که باعث می شود کارخانجات نتوانند آنچنان که باید و شاید عمل کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مشکلاتی که در این صنعت رخنه کرده است، باعث شده بر حمایت‌های انجام شده یا وعده داده شده مهر بی رنگی بزند و به همین خاطر سعی کرده ایم، با حمایت از تولیدات داخلی گام مهمی در زمینه معضلات مربوط به نساجی ها برداریم.

کد خبر: ۱٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha