۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
خرید تضمینی محصولات کشاورزی در گلستان آغاز شد
معاون بازرگانی اداره کل غله گلستان:

خرید تضمینی محصولات کشاورزی در گلستان آغاز شد

گرگان- معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از آغاز خرید تضمینی محصولات کشاورزی و دائر شدن بیش از ۴۰ مرکز خرید دانه روغنی کلزا در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا افشار عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی خرید تضمینی محصولات کشاورزی در گلستان اظهار کرد: فعالیت بیش از ۴۰ مرکز خرید دانه روغنی کلزا در استان از اول هفته جاری (۲۰ اردیبهشت) آغاز شده است و مراکز خرید گندم از اول خرداد فعالیت خود را شروع می‌کنند.

وی افزود: براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از ۵۹ هزار هکتار دانه روغنی کلزا در گلستان کشت شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۶ هزار تن محصول برداشت شود.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: همچنین بر اساس پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی گلستان امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول از سطح ۳۵۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در گلستان برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال برای هر کیلوگرم با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

افشار با یادآوری ینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری ۲۵ هزار ریال تعیین شده است، تصریح کرد: تمامی مراکز خرید باید به باسکول، وسایل افت‌گیری، رایانه و چاپگر، تجهیزات تخلیه و بارگیری، نگهداری و لوازم آزمایشگاهی مجهز باشند.

وی تأکید کرد: در مدت زمان خرید گندم و کلزا استقرار تمام وقت عوامل تشخیص و ذی‌حساب، مسئول کنترل کیفی و تحویل گیرنده گندم در تمامی مراکز خرید الزامی است.

افشار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی انجام می‌شود از کشاورزان درخواست داریم در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha