۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستان آغاز شد
به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کردستان

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستان آغاز شد

کردستان - توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش همدلی و احسان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) عصر امروز دوشنبه در سطح استان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بیماری کرونا که شیوع پیدا کرد در تمامی کشورها از جمله کشور ما هم  بسیاری از کسب و کارها تعطیل شد و اینگونه آسیب مالی زیادی به اقشار مختلف به ویژه قشر فقیر جامعه وارد شد.

اگر دهک بالا و متوسط جامعه توانستند بدون دغدغه ناشی از نداشتن درآمد و پول کافی برای تامین مایحتاج زندگی خود، دو ماه را در خانه بمانند، دهک پایین جامعه برای تامین غذای روزانه خود مانده بودند.  

در این زمان حساس که در کشورهایی که علاوه بر تکنولوژی  ادعای پیشرفته بودن از لحاظ فرهنگ را هم داشتند شاهد انتشار اخباری مبنی بر غارت فروشگاه های عرضه کننده مواد خوراکی بودیم.  

ولی عزت نفس و فرهنگ مردم  به ویژه قشر ضعیف جامعه ما به حدی بالا است که هیچ گاه به خود اجازه غارت و دست درازی به مواد خوراکی و غذایی که به آن نیاز داشتند، ندادند.  

خیران به همراه نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد امام(ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میدان آمدند و با تهیه بسته های معیشتی  و توزیع آن با حفظ حرمت و عزت بین نیازمندان  باردیگر ندای همدلی و احسان را در کشور و به تبع استان هایی هم چون کردستان سر دادند.  

ملت ایران در دوران کرون همدلی خود را به رخ جهانیان کشیدند


 نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز دوشنبه در مراسم اهدای ۲۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش همدلی و احسان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اگر عدالت و فرائض الهی هم چون زکات در جامعه اجرا شود فقیری باقی نمی ماند.  

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی اضافه کرد: در این ماه مبارک و بر اساس توصیه های قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) به یاری نیازمندان می شتابیم و  این درس بزرگ را به تمام مردم جهان ارائه می کنیم.  

وی افزود : کرونا مشکلات زیادی را ایجاد کرد ولی ملت ایران از جهات مختلفی هم چون فعالیت پزشکان و پرستاران و کمک خیران و نهادهای مختلف توانست در دنیا  بدرخشد.  

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در کشورهای دیگر مردم فروشگاه ها را غارت کردند و در ایران اسلامی آستین کمک به نیازمندان بالا زده شد.  

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: آرامشی که در این دوران شیوع کرونا بر جامعه ما حاکم شده نتیجه احسان و همدلی ایجاد شده بین مردم است.  

وی گفت: اطلاع رسانی در خصوص این بیماری باید همچنان ادامه داشته باشد تا مردم عادی برخورد و رفتار نکنند و همواره به موارد بهداشتی ذکر شده توسط پزشکان عمل کنند.  

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان هم در این مراسم گفت: ملت خوب ایران علی رغم تمام مشکلاتی اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا نیازمندان را فراموش نکردند.  

علیرضا خوش اقبال اضافه کرد : امروز گوشه دیگری از حماسه و فرهنگ احسان و نیکوکاری را در جامعه خود شاهد هستیم.  

وی یادآور شد: شرایط سختی از لحاظ اقتصادی بر کشور حاکم است ولی به برکت دو نعمت شامل مردم همیشه در صحنه و رهبری آگاه و دلسوز از همه  بحران ها به ویژه بیماری کرونا عبور می کنیم.

امام جمعه سنندج هم در این مراسم اظهار داشت: پایان سال گذشته با شیوع بیماری کرونا وضعیت نامناسبی برای مردم به وجود آمد ولی در این بحران جوهر ایمان، یکدلی و سخاوت بی آحاد مرد  ظاهر شد.  

فایق رستمی با اشاره به اینکه در این ایام سرمایه داران و ثروتمندان به یاری فقرا شتافتند، افزود: فعالیت کادر درمانی، خیران و مسئولان در این بحران، ما را به یاد روزهایی که انصار اموال خود را بین مهاجرین تقسیم کردند، می اندازد.  

وی با بیان اینکه در این ایام حکمت غمخواری، یکدلی و مهربانی را شاهد هستیم، گفت: توصیه بزرگان دین اسلام است که  در مقابل فقر و تنگدستی و بیماری باید صبر و شکیبایی کرد.  

امام جمعه سنندج اظهار داشت : برای عبور از این گردنه سخت باید طعام دادن به نیازمندان، دستگیری ایتام و فقرا را دستور کار خود قرار دهیم.


ارزش بسته های معیشتی توزیع شده در کردستان بیش از ۶ میلیارد تومان است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در کردستان هم در این مراسم گفت: در قالب رزمایش همدلی و احسان یک میلیون بسته معیشتی در کشور به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان تهیه شده و بین نیازمندان توزیع می شود.

مهدی طالبی اضافه کرد: با توجه به شاخص محرومیت و جمعیت ۲۰ هزار بسته معیشتی به ارزش شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به کردستان اختصاص پیدا کرده است.  

وی افزود: این تعداد بسته معیشتی توسط گروه های جهادی و با شناسایی مردم نیازمندی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، توزیع می شود.  

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حصرت امام خمینی(ره) در کردستان یادآور شد: ارزش ریالی هر بسته معیشتی تهیه شده ۳۲۰ هزار تومان است.  

طالبی اظهار داشت: توزیع این بسته های معیشتی از امروز در سطح  شهرستان های مختلف استان آغاز می شود.  

کد خبر: ۱۸٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha