۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
لازمه تولید محصول سالم تکمیل شناسنامه باغ است
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

لازمه تولید محصول سالم تکمیل شناسنامه باغ است

کرمان- معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شهروند ایرانی نیازمند محصول سالم است، گفت: لازمه تولید محصول سالم تکمیل شناسنامه باغ است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، محمدمهدی برومندی در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان کرمان گفت: اهمیت بخش کشاورزی و غذا بر همه مشخص است؛ در سال های سخت تحریم در شرایطی که ضمن تأمین نیاز کشور، این بخش ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد درآمدهای ارزی مربوط به باغبانی کشور است که استان کرمان در امر باغبانی سهم بالایی دارد و استان کرمان به لحاظ باغبانی بسیار مهم است که نیاز به سیاست های ویژه ای دارد.

معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ریل گذاری های خوبی در این دولت صورت گرفته است که هرچند با مشکلات اعتباری مواجه هستیم.

وی بیان داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی در کشور، در باغبانی بحث توسعه وجود ندارد و فقط در اراضی شیب دار که میزان بارندگی بیشتر از ۵۰۰ میلیمتر در سال است، امکان توسعه وجود دارد و در دیگر مناطق پروژه حذف، جایگزینی و جوان سازی باغات، تجاری سازی تولید و افزایش تولید در واحد سطح انجام می شود.

برومندی گفت: سیاست کلی وزارت در امور باغبانی، توسعه گلخانه ها و کشت گیاهان داروئی است که حوزه های بسیار مهمی است و برنامه های جدید با این نگاه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در ریل گذاری برای مشکلات بودجه ای، اعتبارات خوبی پیشنهاد شده است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه حمایت کند.

معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شهروند ایرانی نیازمند محصول سالم است و ایران کشوری است که کمترین کود و سم را استفاده می کند و لازمه تولید محصول سالم تکمیل شناسنامه باغ است.

وی اظهار داشت: متناسب با مشکل موجود در وزارت جهاد کشاورزی به خصوص در حوزه باغبانی در ستاد هفتگی جلسه تشکیل می شود و تجربیات بین المللی بازبینی می شود و با نگاه جدید دستورالعمل ها به روز رسانی شده و ارسال می شود.

برومندی اظهار داشت: در استان کرمان طرح های پایلوت اجرا می شود تا راهکارهای لازم برای برطرف شدن مشکلات موجود ارائه شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha