۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
بررسی تفاهم نامه گمرکی در نشست معاونان گمرک ایران و روسیه

بررسی تفاهم نامه گمرکی در نشست معاونان گمرک ایران و روسیه

در دیدار معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران و معاون گمرک روسیه زمینه های همکاری دو طرف در خصوص چگونگی و نحوه مبارزه با قاچاق و تخلفات گمرکی در راستای تفاهم‌نامه امضا شده، بحث و گفتگو شد.

به گزارش بازار، در دیدار فریده زبیدی، معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران، و اولگ گوبایدلین، معاون گمرک فدراسیون روسیه، همکاری دو طرف در خصوص چگونگی و نحوه مبارزه با تخلفات گمرکی در راستای تفاهم‌نامه امضا شده بحث و گفتگو شد.

همچنین در این دیدار، در حوزه قاچاق، اقدامات مشترک در مبارزه با تقلبات تجاری و تخلفات حقوق مالکیت فکری، تبادل اطلاعات عملیات آماری و تحلیلی مشترک و دوجانبه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، شیوه‌های قاچاق و ابزارهای کنترلی روز دنیا و اقدام مشترک در حوزه رصد محموله‌های عبوری مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار گسترش و تقویت همکاری‌ها در زمینه کشفیات مواد مخدر، انواع جاسازی ها، آموزش سگ‌های موادیاب، تنوع بخشی به مرزهای متردد، مبادله شاخص‌های خطر و تبادل تجارب کشفیات مواد مخدر از دیگر موارد ارائه شده در این نشست بود.

در این نشست همچنین معاون برنامه ریزی و امور بین الملل، مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل و مدیر کل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران و رئیس سرویس همکاری‌های بین الملل در حوزه قوانین اجرایی، رئیس سرویس مبارزه با قاچاق مواد مخدر گمرک فدراسیون روسیه، افسر رابط سرویس همکاری اجرای بین المللی و معاون نمایندگی سفارت روسیه در ایران حضور داشتند.

شایان ذکر است تفاهم نامه همکاری بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و گمرک فدراسیون روسیه برای مبارزه با تخلفات گمرکی در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ در سفر رئیس کل گمرک ایران به فدراسیون روسیه در ۱۹ خرداد سال ۱۴۰۱ به امضای روسای گمرک دو کشور رسید.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha