۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
عدم مدیریت درست قانون نهضت ملی مسکن از دلایل استعفای وزیر راه و شهرسازی
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

عدم مدیریت درست قانون نهضت ملی مسکن از دلایل استعفای وزیر راه و شهرسازی

حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس یکی از دلایل اصلی استعفای وزیر راه و شهرسازی را عدم مدیریت درست در اجرای قانون نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره علت استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به کندی امور در وزارت بزرگ و پهناور راه و شهرسازی که تکالیف گسترده‌ای در بخش‌های مختلف دارد، از مدت‌ها پیش انتقاداتی نسبت به عملکرد این وزارتخانه وجود داشت.

وی افزود: هم مجلس آمادگی استیضاح رستم قاسم وزیر راه و شهرسازی داشت و هم خود دولت به این جمع‌بندی رسیده بود که لازم است تغییر و تحولی در این وزارتخانه رخ دهد. به نظر می‌رسد استعفای وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی دولت انجام شده است و یک تصمیم صرفا شخصی نبوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از تکالیف و وظایف مهم این وزارتخانه که از سستی در انجام آن رنج می‌بردیم، موضوع مسکن بود. همواره می‌گفتم که با توجه به اقدامات نه چندان مناسب وزارت راه و شهرسازی و کمبودهایی که در حوزه مسکن داریم، قطعا سال آینده در این بخش دچار مشکل می‌شویم.

وی یکی از دلایل اصلی استعفای وزیر راه و شهرسازی را عدم مدیریت درست در اجرای قانون نهضت ملی مسکن عنوان و بیان کرد: البته آقای قاسمی به دلیل بیماری‌های جسمانی، امکان و توان اداره وزارت بزرگ راه و شهرسازی را نداشت. این وزارت خانه ۱۸ معاونت دارد و این نشان از بزرگی این وزارت خانه است.

حاجی دلیگانی اشاره کرد: هم مجلس به دنبال استیضاح وزیر راه و شهرسازی بود و هم دولت به این جمع بندی رسیده بود که آقای قاسمی امکان تداوم مسیر را ندارد. این هماهنگی در مجموعه تیم تصمیم گیر در دولت و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت تا به جای برکناری، استعفا انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مسئله که استعفای وزیر راه و شهرسازی دومین استعفای کابینه دولت است، تصریح کرد: این یک موضوع طبیعی است زیرا وقتی یک تیم می‌خواهد با هم کار کند، هر کجا ضعفی ببیند باید اقدام به ترمیم آن ضعف باشد که این ترمیم می‌تواند به صورت پیش دستانه توسط خود دولت اتفاق بیافتد و یا توسط مجلس با ابزارهای نظارتی رخ دهد. معتقد هستم باید از هر نوع ترمیمی استقبال کرد و هر کسی که نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند باید استعفا کند.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha