۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
صندوق پژوهش فناوری بخش تعاون تا پایان سال افتتاح می‌شود
معاون امور تعاون وزارت کار:

صندوق پژوهش فناوری بخش تعاون تا پایان سال افتتاح می‌شود

مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: اقتصاد تعاونی‌ یک‌ میلیون و ۸۴۷ فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی در نشست با تعاونگران استان سمنان اظهار کرد: سمنان، استانی پیشرو در زمینه تعاونی‌های نمونه و ملی است.

وی با بیان اینکه ثبت تعاونی‌ها طی یکسال گذشته سه و نیم درصد افزایش یافته است، افزود: اشتغال‌زایی در بخش تعاون دولت سیزدهم رشد ۲ و نیم درصدی را شاهد بوده است.

مسکنی با بیان اینکه سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از تولید ناخالص ملی هنوز محقق نشده است، گفت: به گواه سرشماری سال ۱۳۹۵، سهم تعاون از کیک اقتصاد کشور حدود ۶ درصد است.

معاون امور تعاون گفت: دولت با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دنبال تقویت اقتصاد تعاون‌محور است.

وی از فعالیت ۱۰۱ تعاونی دانش‌بنیان در کشور خبر داد و افزود: ۶۰۰ تعاونی با ظرفیت دانش‌بنیان شدن در کشور شناسایی شده است.

مسکنی ادامه داد: چهار تعاونی دانش‌بنیان در استان سمنان فعال است که یک تعاونی دانش‌بنیان نیز به عنوان برتر کشور معرفی شد.

معاون امور تعاون خاطر نشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

مهدی مسکنی با بیان اینکه صندوق پژوهش فناوری تعاون تا پایان امسال افتتاح می‌شود، گفت: این صندوق نقش مهمی در تکمیل زنجیره تعاون دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۷ هزار تعاونی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در کشور ثبت شده بود که اکنون این تعداد به ۹۹ هزار تعاونی رسیده‌ است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در نشست با اتاق تعاون و تعاونگران استان سمنان در زمینه دغدغه‌ها و مسائل آنها به گفت‌وگو پرداخت.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha