۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
افزایش حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن کارگران در دستور است
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

افزایش حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن کارگران در دستور است

درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته و گفتگو با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی، مقرر شد شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داده و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آنها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام درویشیان در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از وضعیت بازار خودرو پرداخت و گفت: شرکت‎های خودروساز از اسفند ماه سال گذشته هیچ اعلامی مبنی بر فروش فوری نداشته‎اند. در مرداد ماه ۱۳۹۷ نیز به ‎مدت یک‎سال تصمیم گیری درباره قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده و عملاً شورای رقابت از گردونه قیمت گذاری کنار گذاشته شد. با این‎که مدت یک‎ساله مذکور بیش از ۶ ماه است که اتمام یافته، شورای رقابت همچنان در این فرایند دخیل نیست؛ در حالی که قیمت گذاری پیشنهادی این شورا با آنچه به‎صورت رسمی اعلام شده، اختلاف فاحش دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر صمت برگزار شد، مقرر شد این وزارتخانه اختیارات شورای رقابت در قیمت گذاری خودرور را با قید فوریت همچون گذشته به این شورا بازگرداند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری‌های این سازمان درباره مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و گفتگو با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی، مقرر شد شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داده و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آن‌ها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: ۱۸٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • موسوی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 0
      اقای درویشیان طبق وظیفه شرعی خودت عمل کن نه بانظرشریعتمداری
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      5 0
      ما بازنشستگان تامین اجتماعی که حق مسکن ۲۲هزارتومان میگیریم ،صد در صد که افزایش کنه تازه. میشه ۴۴ هزار تومان !
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      1 0
      تو رو خدا نگاه حقوق خودتون بکنین و بعد قضاوت کنید یا اصن نگاه ب تورم با این حقوق ک در نظر گرفتین کرایه خونه میشه داد فقط بچه های ما چ گناهی کردن از تفریح نباید برن غذا هم نخورن ولی دمت گرم ک امضا نکردی و پشت کارگر در اومدی اجرت با خدا
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      4 1
      حق وحقوق کارگر چه از اضافه کار چه از عیدی وچه از حق اولاد و چه از حق مسکن خلاصه از سر وته حق کارگر بدبخت این مدیران خدمات با تبانی پیمانکار میزنند ودر صورت اعتراض کارگر این کارگر بدبخت به بهانه های مختلف اخراج میشود این اتفاق در گلستان در شرکت‌های آب و... دارد اتفاق می افتد
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      3 0
      از مسولان بلند پایه کسی هست بداد کارگران حجمی در گلستان برسه پیمانکاران کارگران رو بیچاره کردند از کارگر کار اضافه می‌کشن پولش رو مدیران خدمات وپیمانکار میگیره
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      این هزینه مسکن شامل بازنشستگان میشه یافقط کارگران
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      صاحب خانه ها دیگه کمتر از۵۰۰ هزارتومان ماهانه کرایه خانه قبول نمیکنند مگر این که پول پیش نجومی بدهیم که ماکارگرها نداریم،هرماه۳۰۰هزارتومان کرایه ماشین باید بدیم برای سرویس رفت وبرگشت که بریم سرکار(وقتی هم به کارفرما میگیم سرویس بگیر میگه به من چه).گوشت ومیوه جات را حذف کردیم از رژیم غذایی بازهم کم میاریم،۹۰درصد کارفرماها حق کارگررا کامل پرداخت نمیکنند،ماکارگرها چه خاکی بریزیم تو سرمون؟