ساخت چوب-پلاستیک‌های سبک برای نمای خارجی ساختمان با کمک آجیل

ساخت چوب-پلاستیک‌های سبک برای نمای خارجی ساختمان با کمک آجیل

محققان کشور چوب-پلاستیک‌های نانویی مبتنی بر بافت استخوانی آجیل‌ها را تولید کردند که به دلیل وزن کم و آب گریز بودن در نمای خارجی ساختمان قابل استفاده است.

به گزارش بازار، فرخ رؤیا نیکمرام مجری این طرح گفت: طرح اجرا شده در راستای رفع چالش‌های چوب-پلاستیک های موجود در کشور است و یکی از چالش‌های این مواد به عنوان نمای خارجی ساختمان، جذب آب زیاد آن است، به گونه‌ای که اگر از این مواد در نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده شود، به ویژه در اطراف تابلوهایی که بر روی آن‌ها نصب شود، شوره می‌زند.

رؤیا نیکمرام، رنگ پریدگی را از دیگر چالش‌های این ماده نام برد و افزود : همچنین هرچند که پایه چوب پلاستیک‌های موجود در بازار از ضایعات درختان است، ولی برای تهیه آن‌ها نیاز به چوب است.

وی گفت : از این رو به منظور رفع این چالش‌ها و حفظ محیط زیست، درخصوص تولید چوب-پلاستیک‌هایی بر پایه ضایعات چوبی آجیل‌هایی، چون پسته، بادام، گردو و فندق و همچنین یک نوع پلیمر و نانو ماده اقدام کردیم. این مواد تحت شرایط دمایی و سرعت تنظیم شده با یکدیگر میکس شدند و در نهایت محصول نهایی به دست آمد.

مجری طرح، با تاکید بر اینکه مواد اولیه چوب پلاستیک‌های تولید شده در کشور موجود است و نیازی به واردات مواد از خارج ندارد، افزود : استانداردهای ملی برای این محصول به منظور کاربرد در نمای خارجی دریافت شده، ضمن آنکه تست آتش آن نیز پاس شده است.

این دانش‌آموخته رشته فیزیک-شیمی دانشگاه آزاد گفت: تست آتش چوب-پلاستیک تولید شده در این فرآیند همتراز بهترین برندهای چوب پلاستیک در بازار است.

نیکمرام، وزن کم را از دیگر مزایای این محصول برشمرد و افزود: بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسی استفاده از سنگ و شیشه در نمای خارجی ساختمان‌ها به دلیل مخاطرات آن، ممنوع است و این در حالی است که هر مترمربع چوب-پلاستیک‌های تولید شده ۱۰ کیلوگرم است.

وی، رنگ ثابت را از دیگر مزایای این محصول دانست و گفت : دلیل ثابت ماندن رنگ آن، عدم استفاده از پیگمنت است.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha