۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کاربردی سازی GIS در حوزه برق به میزان قابل قبولی رسیده است
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو:

کاربردی سازی GIS در حوزه برق به میزان قابل قبولی رسیده است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو با اشاره به تنش‌های آبی و چالش‌های پیک بار برق گفت: خوشبختانه در حوزه برق، کاربردی سازی GIS به میزان قابل قبولی رسیده است.

به گزارش بازار، آزرم دهستانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی GIS، اظهار داشت: با توجه به وجود تاسیسات و زیرساخت‌های عظیم و همچنین عارضه‌های طبیعی مانند رودخانه‌ها، آب‌های زیرسطحی و غیره در سطح کشور، مدیریتی دقیق نیاز است که به این منظور باید با رویت‌پذیری، کنترل‌پذیری و در نهایت هوشمندسازی در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که هدف ما رسیدن به دولت هوشمند است، برای ارتقا زیرساخت‌های هوشمندسازی و برطرف کردن نقاط ضعف، احتیاج به اطلاعات مکانی داریم که خوشبختانه وزارت نیرو، در دو دهه اخیر، به صورت جدی به این موضوع پرداخته است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در راستای کاربردی سازی برنامه‌های عملیاتی GIS، بیان کرد: عملکرد این شرکت در خصوص مقاوم‌سازی و طراحی سامانه‌های نوین، باعث شد رتبه استان که عملکرد مجموعه شرکت‌های استانی را شامل می‌شود، ارتقا یافته و استان کرمان در جمع استان‌های شاخص قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت با تکیه بر دانش و مسئولیت‌پذیری کارکنان خود و همچنین استفاده از زیر ساخت‌های آماده شده از جمله سامانه GIS توانسته به توفیقات چشمگیری دست یابد گفت: در راستای دستیابی به اهداف مهم شرکت و خدمت‌رسانی به مشترکان بدون مراجعه حضوری، برنامه‌های گوناگونی در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان طراحی و به مردم عرضه شده است.

عبدالوحید مهدوی نیا، افزود: در سطح شهرستان‌های تحت پوشش شرکت، تمامی خطوط فشار ضعیف و متوسط، پست‌های برق، کنتورها و اشتراک‌های برق مشترکان به صورت GIS برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کاربردی‌سازی GIS، پیش از وقوع بحران‌ها، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرده و با اقدامات موثر در راستای افزایش مقاوم‌سازی و تاب‌آوری شبکه و همچنین برطرف کردن نقاط ضعف و استقرار نیروی انسانی و ماشین آلات در محل مربوطه پیش از وقوع حادثه، توانستیم عملکرد بسیار خوبی در راستای پایداری شبکه و به حداقل رساندن خاموشی‌ها، ثبت کنیم.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از اولین سامانه تعاملی Mobile GIS با قابلیت کد کردن داده‌ها به صورت آفلاین، از مدیران و مشاورانی که با شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان در زمینه توسعه GIS همکاری داشتند، قدردانی شد.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha