۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
تشکیل کمیته بازارهای صادراتی و رفع موانع و تسهیل‌گری در اردبیل
استاندار اردبیل خبر داد؛

تشکیل کمیته بازارهای صادراتی و رفع موانع و تسهیل‌گری در اردبیل

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود بخش خصوصی و دستگاه‌ها نسبت به شناسایی بازارهای مهم و صادراتی ورود پیدا کنند که تشکیل کمیته بازارهای صادراتی و تسهیل‌گری برای بازار در اولویت است.

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای لزوم توسعه فرصت‌های صادراتی استان اردبیل و توجه به وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان درصدد هستیم تا از ظرفیت تولید سیب‌زمینی برای افزایش صادرات در استان استفاده کنیم که به همین منظور در حال حاضر دریافت مجوز صادرات ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی اردبیل محقق شده است.

وی بیان کرد: در مرحله نخست ۵۰ هزار تن از این محصول صادر می‌شود که در این زمینه افزایش صادرات با هدف رونق اقتصادی و جلوگیری از انباشت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه به دنبال انجام کارشناسی‌های لازم برای رفع دغدغه سیب‌زمینی‌کاران هستیم که به دنبال انباست محصولاتشان هستند که این مسئله در رونق اقتصادی استان تاثیرگذار است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بسترسازی تجارت خارجی نتیجه‌بخش بوده و در این زمینه با رفع بخشی از مشکلات تولید به دنبال رشد بازارها هستیم تا بتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم و موانع و مشکلات موجود را برطرف کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

عاملی تصریح کرد: توجه به صادرات استان و نیز داشتن برنامه‌های مدون در این زمینه برای تحقق برنامه‌های اقتصادی جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور باید تمهیدات لازم به عمل آید تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر برای رقم خوردن شعار سال باشیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های عملیاتی فعالیت شبانه‌روزی پایانه صادراتی استان است که به همین منظور از دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم در قالب پنجره واحد در گمرک مستقر شوند و در این ارتباط انتظار می‌رود بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوط نسبت به شناسایی بازارهای مهم و صادراتی ورود پیدا کنند که در این زمینه تشکیل کمیته بازارهای صادراتی و رفع موانع و تسهیل‌گری برای بازارها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha