۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
بی توجهی هفت ساله دولت به قانون بهبود فضای کسب و کار
رئیس اتاق بازرگانی ایران انتقاد کرد؛

بی توجهی هفت ساله دولت به قانون بهبود فضای کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این‌که تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار هفت ساله شده اما همچنان این قانون اجرایی نشده است، گفت: همچنان دستگاه‌های دولتی برنامه‌ای برای اجرایی شدن این قانون ندارند.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین شافعی روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه ۹۸ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد با اشاره به این امر که حدود هفت سال پیش قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به تصویب رسیده اما همچنان اجرایی نشده است، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی برای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار برنامه‌ای ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: فعالان بخش خصوصی اگرچه تلاش زیادی برای تصویب این قانون کردند، اما اکنون برای اجرای آن باید التماس کنند، در حالی‌که این موضوع تنها به حیطه قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار محدود نشده و بلکه ده‌ها مورد قانونی وجود دارد که دولت آن را اجرایی نمی‌کند در حالی که مصوبه مجلس برای فعالیت‌های اقتصادی است.

وی گفت: قوه قضائیه باید با سازمان‌هایی که به وظایف خود در اجرای قوانین عمل نکرده‌اند، برخورد کرده و اجرا نکردن قانون باید برای خطاکاران عقوبت داشته باشد.

گفتنی است قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، در ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

کد خبر: ۱٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha