۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
خشکسالی تا ۷۰ درصد از محصولات زیتون اسپانیا را از بین برده است

خشکسالی تا ۷۰ درصد از محصولات زیتون اسپانیا را از بین برده است

تولید کنندگان روغن زیتون در استان هوئیلوای اسپانیا به علت از دست دادن شصت تا هفتاد درصد از محصولات خود براثر گرمای شدید هوا به شدت نگران آینده خود شده اند.

به گزارش بازار، تولید کنندگان روغن زیتون در استان هوئیلوای اسپانیا به علت از دست دادن شصت تا هفتاد درصد از محصولات خود براثر گرمای شدید هوا به شدت نگران آینده خود شده اند.

خسوس تولید کننده روغن زیتون می‌گوید محصول امسال بسیار کم بود. حساب کرده بودیم که میزان مشخصی زیتون برداشت کنیم، اما میزان برداشت واقعی ما شصت تا هفتاد درصد کمتر بوده است. شرایط ما به علت خشکسالی این طور شده است و اگر باران نبارد نمی‌دانم چه باید بکنیم.

گرمای شدید هوا و فقدان بارش‌ها تاثیر بسیار شدیدی بر باغ‌های زیتون در اسپانیا داشته است و محصول زیتون امسال بسیار کوچکتر و کمتر شده است.

خوزه آنسلمو رئیس شرکت اولیبیس تولید کننده روغن زیتون در اسپانیا می‌گوید خشکسالی بر همه چیز تاثیر گذاشته است. در وهله نخست بر روی درختان تاثیر می‌گذارد، زیرا آب کافی وجود ندارد که درخت بتواند مواد مغذی را دریافت کند این مساله به شدت بر روی رشد میوه‌ها و همچنین روغنی که از زیتون گرفته می‌شود تاثیر می‌گذارد.

میزان برداشت محصول زیتون امسال در اسپانیا پس از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ کمترین محصول طی سال‌های اخیر بوده است و تابستان ۲۰۲۲ در اسپانیا نیز سومین تابستان خشک از زمان ثبت بارش‌ها در این کشور در سال ۱۹۶۴ به شمار می‌رود. همچنین تابستان گذشته گرمترین تابستان اسپانیا بود.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha