۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
پیش بینی پذیر بودن اقتصاد زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم می‌کند

پیش بینی پذیر بودن اقتصاد زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم می‌کند

در صورتی که امکان پیش بینی پذیر بودن اقتصاد در کشور فراهم شود، فعالان اقتصادی و به ویژه بخش خصوصی بیش از گذشته می‌توانند نسبت به رشد بخش‌های مختلف اقتصاد فعال بوده و جامعه را به سمت تولید پیش ببرند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، یوسف امین‌داور کارشناس بازار سرمایه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر کلیت بازار سرمایه پرداخت و به بورسان گفت: متاسفانه پیش بینی پذیر نبودن اقتصاد، فعالان بازار و همه بخش‌های اقتصادی را طی سال‌های گذشته تاکنون با مشکلات و موانع بزرگی مواجه کرده به طوری که روز به روز بر تعداد این مشکلات افزوده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت رشد بورس افراد چه واکنش‌هایی را نشان می‌دهند، عنوان کرد: واکنش های کوتاه مدت و رفتارهای هیجانی از جمله مسائلی است که اکثر سهامداران بازار سرمایه در زمان رشد بورس از خود نشان می دهند که این امر از پایه اشتباه است.

وی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که امکان پیش بینی پذیر بودن اقتصاد در کشور فراهم شود، فعالان اقتصادی و به ویژه بخش خصوصی بیش از گذشته می‌توانند نسبت به رشد بخش‌های مختلف اقتصاد فعال بوده و جامعه را به سمت رونق تولید و توسعه پیش ببرند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نیاز است ابزارهای قانونی برای کنترل مجموعه دولت و مجلس وجود داشته باشد تا به جای دخالت‌های بیش از حد در همه بخش‌های اقتصاد از جمله موضوع قیمت‌گذاری دستوری، تنها نظارت داشته و کارها را به بخش خصوصی واگذار کنند و بازارها را از دستوری بودن به سمت مکانیزم عرضه و تقاضا پیش ببرند.

امین داور خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت دست از قیمت‌گذاری دستوری برندارد همه بخش‌های تولید کشور با مشکلات متعدد مواجه شده و ممکن است در زمان کمتری آن بخش مورد نظر از واحدهای تولیدی متوقف شود. بنابراین، اگر دولت خواهان رشد اقتصادی است باید با نظارت کامل، کارها و فعالیت های اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار و مجلس شورای اسلامی نیز از فعالان اقتصادی حمایت کند.

وی گفت: این روزها همه سهامداران و فعالان بازار انتظار صفر شدن ضررها را دارند و احتمال برگشت بازار به دوران رونق نیز دور از ذهن نیست تا امیدهایی به جامعه تزریق شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha