۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
اختصاص ۲ مجوز ویژه به گمرک دیر برای تسهیل تجارت با کشور قطر
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد

اختصاص ۲ مجوز ویژه به گمرک دیر برای تسهیل تجارت با کشور قطر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از اختصاص دو مجوز ویژه گمرکی به گمرک دیر به عنوان مهمترین پایانه صادراتی و ترانزیتی کالا از کشورمان به کشور قطر خبر داد.

به گزارش بازار، علی سلیمانی اظهار کرد: با موافقت گمرک جمهوری اسلامی ایران مجوز رویه‌های گمرکی ترانزیت خارجی مبدأ و رویه کارنه تیر ورودی (بین راهی) به گمرک دیر صادر شده است.

وی تصریح کرد: از این پس فعالان اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی از گمرک دیر دیگر نیاز به مراجعه به گمرک بوشهر ندارند و می‌توانند به صورت مستقیم نسبت به ترانزیت کالای خود از طریق گمرک بندر دیر اقدام کنند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: اخذ مجوزهای یاد شده علاوه بر ارز آوری و تسهیل در تجارت و بازرگانی موجب کاهش هزینه‌ها و توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

سلیمانی یادآور شد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس از کمترین فاصله با بندر الرویس کشور قطر برخوردار است که این موضوع منجر به افزایش صادارت از این گمرک به کشور قطر شده است.

کارنه تیر (TIR carnet) سندی است گمرکی که برای ترانزیت بین المللی کالا در چارچوب کنوانسیون تیر (TIR) در کشور مبدا صادر می‌شود و به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به طور پلمپ شده از خاک کشورهای بین راه عبور می‌کند و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها طبق قوانین داخلی آن‌ها نخواهد بود.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha