۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
آموزش ۲۸ هزار مهارت آموز در بخش خصوصی و دولتی استان همدان
امسال محقق شد؛

آموزش ۲۸ هزار مهارت آموز در بخش خصوصی و دولتی استان همدان

همدان-مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به آموزش بیش از ۲۸ هزار مهارت آموز در بخش خصوصی و دولتی استان همدان گفت: برنامه ریزی آموزش های مهارتی بر اساس تقاضا و ایجاد اشتغال است.

وهب مختاران در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون آموزش های مهارتی به ۲۸ هزار و ۸۰ نفر در حوزه های کاهش آسیب های اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، آموزش های روستایی، عشایری، نیروهای مسلح، کودکان کار، معتادان بهبود یافته، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانش آموزان ارائه شده است.

وی فعالیت آموزشی و پرثمره کارآفرینان در مراکز فنی و حرفه ای را مطرح کرد و گفت: برنامه ریزی آموزش های مهارتی بر اساس تقاضا و ایجاد اشتغال بصورت تولیدی و آموزشی است.

مختاران یکی از مأموریت‌های شورای مهارت را اجرایی کردن سند مهارتی دانست و بیان داشت: باید بدانیم در هر شهرستان به چه میزان نیروی کار نیاز است و برای آینده بازار کار در چه حوزه‌هایی باید نیرو تربیت کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از راهیابی نخبه همدانی «مهدی اسکندری» به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اتریش سخن گفت و عنوان کرد: این نخبه از بین پنج رقابت‌کننده حاضر در اردوی آماده‌سازی چهل و ششمین مسابقات جهانی و از بین مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت در نوزدهمین دوره مسابقات و برگزیدگان ادوار گذشته که شرایط سنی مسابقات جهانی را دارند بعد از ۶ مرحله مسابقه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی شهر سالزبورگ اتریش انتخاب شده است.

وهب مختاران با اشاره به اینکه آموزش خوب تضمین کننده افراد متخصص در جامعه خواهد بود، گفت:طرح آموزشی سیستم دوگانه (دوآل ) آلمان در اشتغال آینده جوانان این مرز و بوم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha