۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
اصفهان از نگاه گردشگری تخصصی زمستان دور مانده است
کارشناس گردشگری:

اصفهان از نگاه گردشگری تخصصی زمستان دور مانده است

اصفهان-حامدی؛ کارشناس گردشگری گفت: مسئولان استان اصفهان هنوز نتوانسته‌اند در زمینه گردشگری زمستانی به شکل تخصصی عمل کنند و باید دیدگاه خود را در این زمیه عوض کنند.

رسول حامدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، در مورد ضعف و نبود امکانات جانبی در این رابطه اظهار داشت: وجود جاذبه های فرهنگی و میراث محور در شهری مثل اصفهان می تواند نیاز گردشگر را در فصول سرد مرتفع کند و دیگر نیازی به کند و کاو در مناطق صعب العبور در زمستان نیست.

وی افزود: با وجود این همه ظرفیت، نبود تبلیغات مناسب این نوع گردشگری را در اصفهان به مهجوریت کشانده است و این در حالی است که اصفهان، در طول تاریخ به استان چهارفصل آن هم در یک فصل از سال معروف بوده است.

این کارشناس و فعال حوزه گردشگری کوهستانی بیان کرد: نباید از پیشرفت اصفهان در حوزه اکوتوریسم غافل شد و به همین خاطر باید با ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری در این رابطه به این بخش رسیدگی شود تا شاهد رونق بیشتر در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه دوران پساکرونا نقطه امیدی است برای اینکه از تمامی ظرفیت هایی که در حوزه گردشگری داریم استفاده بهینه کنیم، گفت: اگر به سمت گردشگری حلال حرکت کنیم یا اکوکمپ های کوهستانی با استانداردهای جهانی ایجاد کنیم می شود امیدوار بود که به کوهستان‌ها به عنوان مقصدی نو در گردشگری نگاه شود و در این زمینه پیشرفت ویژه ای همانند دیگر کشورهای جهان داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پدرام IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      ببخشید جریان شاهرگ اصلیش که آب باشه از دست رفته توریست و گردشگر تو این هوای کثیف و سرد خشک چه چیزی بیایند به بینند شهری آلوده از دود کارخانه‌ای صنعتی بزرگ