۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
راه های نرفته دولت درباره فروش اموال دولتی؛ مختصات مملکت داری آسان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

راه های نرفته دولت درباره فروش اموال دولتی؛ مختصات مملکت داری آسان

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمد مالیاتی، فروش نفت و برداشت از صندوق توسعه تنها کاری است که دولت ها در راستای تامین درآمدهای خود می کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار در ارزیابی خود درباره اقدام دولت مبنی بر فروش اموال دولتی بیان کرد: دولت در زمینه فروش اموال دولتی در سال جاری موفقیتی را کسب نکرد.

وی بیان کرد: دولت می توانست یک رقم بالایی را از افروش اموال دولتی کسب کند لذا قرار بود دولت سهام بسیاری از کارخانجات را برای رسیدن به این مهم به فروش برساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: دولت در زمینه درآمدهایی که سخت به دست می آید تلاش نمی کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: درآمد مالیاتی، فروش نفت و برداشت از صندوق توسعه تنها کاری است که دولت ها در راستای تامین درآمدهای خود می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به واقع راه های راحتی برای مملکت داری است و سختی کار انجاست که دولت پای کار بیاید و اموال خودش را به فروش برساند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید اموالی که جز زیان برایش عایدی و سودی ندارد را به فروش برساند.

وی تاکید کرد: دولت باید فروش اموال خود را مولدسازی و تبدیل کند و در بخش تبصره ۱۸ بودجه و سایر بخش ها اعم از بخش عمرانی هزینه کند و حتما این رویکرد کشور را از معضلات اقتصادی نجات خواهد داد.

دولت ایران یکی از ثروتمندترین دولت های دنیاست

همچنین پیش تر بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، گفته بود؛ ما در سال گذشته مبالغی را برای فروش اموال دولتی پیش‌بینی کردیم اما متاسفانه دولت ها به طور جدی به این مسائل ورود نمی‌کنند، این در حالی است که دولت ایران یکی از ثروتمندترین دولت های دنیاست آنهم از باب سرمایه و منابعی که در اختیار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اموال و سرمایه های کشور در اختیار دولت است، بیان داشت: متاسفانه این اموال و سرمایه نه به مردم واگذار می شود و نه مورد مولدسازی گسترده قرار می‌گیرد لذا ما با املاک فراوان بی سند در کار دولت مواجه ایم و این موارد همگی باید ساماندهی شود

وی تصریح کرد: باید از اموال و سرمایه های دولت برای بهبود اوضاع معیشتی مردم و بحث اشتغال و رونق تولید استفاده شود بنابراین مجلس و دولت باید در سال ۱۴۰۱ پیرامون رفع موانع تولید روی مولد سازی اموال دولتی تمرکز کنند و مسیر این سرمایه ها جهت رونق تولید را تسهیل کنند.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha