۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
صادرات زعفران  از مرز ۳۰۰ تن بالاتر می رود| تبلیغات منفی برای کاهش تولید
نماینده مردم تربت حیدریه در گفتگو با بازار:

صادرات زعفران از مرز ۳۰۰ تن بالاتر می رود| تبلیغات منفی برای کاهش تولید

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: صادرات زعفران در سال آینده از مرز ۳۰۰ تن بالاتر خواهد رفت.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تولید و صادرات محصول زعفران بیان کرد: در بخش صادرات زعفران برای نخستین بار یک شرکت مشترک با کشور قطر احداث شد.

وی تاکید کرد: سهم طرف ایرانی و سهم طرف قطری از احداث این شرکت هر کدام ۵۰ درصد است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ تن زعفران به این شرکت داده شده و قرار است این ۲۰۰ تن زعفران به صورت بسته بندی و فرآوری شده به اروپا و سایر نقاط جهان صادر شود.

نماینده مردم تربت حیدریه بیان کرد: این میزان صادرات زعفران برای نخستین بار بوده و مبلغ فروش آن ۳۰۰ میلیون دلار و رقم تقریبا خوبی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه ما شاهد ریزش قیمت ها در فروش زعفران نبودیم، بیان کرد: همچنین تعاونی روستایی از چند هفته گذشته خرید حمایتی را با حداقل قیمت ۴۱میلیون ۳۵۰ هزار تومان برای نگین شروع کرده است.

وی تاکیدکرد: در حال حاضر هم خرید گل و هم خرید زعفران بازار ثابتی دارد و الحمدالله ما امسال توانسته ایم بازار را به خوبی مدیریت کنیم و کشاورزان هم از این شرایط راضی هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما حتما باید میزان صادرات زعفران را افزایش دهیم، بیان کرد: همچنین ما باید تولید زعفران در کشور را افزایش دهیم . متاسفانه برخی از مجموعه هایی که جایگاه های حقوقی دارند، اینطور تبلیغ می کنند که ما باید تولید زعفران در کشور را کاهش دهیم و در پاسخ به چرایی این مسئله می گویند یکی از دلایلی که قیمت زعفران کاهش قیمت داشته، تولید بیش از اندازه بوده است که ما شدیدا با این موضوع مخالفیم و باید تولید زعفران را با توجه به کم آب بودن این محصول، افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین ما باید تلاش کنیم با صادرات این محصول، قیمت این محصول را حفظ کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتما صادرات زعفران در سال آینده از مرز ۳۰۰ تن بالاتر خواهد رفت.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 12
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      15 1
      واقعا آقای زنگنه خجالت بکش با این حفظ بازار.الان زعفران در پاین ترین نرخ ممکن هست
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      14 1
      ئسلام من خودم زعفرون کارم.زعفرونی که واسه خودم ۳۸.5دراومده تو بازار به زیر ۳۳میخرند.جهاد هم دوماه بعد پولش رو میده.لطفا خبر دروغ ندید.
    • مهران مقدم GB ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      17 1
      آقای زنگنه کجا کشاورزان راضی هستن زعفرانی که با این سختی به دست میاد رو تو بازار به قیمت مفت میخرن.به تعاونی روستای هم که تحویل دادیم معلوم نیست چه جوری پولشو به ما بدهند.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      10 0
      سلام آقای دکتر زنگنه اگر دست مافیای زعفران قطع شود وکل محصول تولید شده زعفران را تعاونی روستایی ازکشاورزان خریداری کرده و صادرات آن را انجام دهد و پول کشاورزان را به موقع پرداخت کند چشم انداز روشنی برای کشاورزی وصادرات این محصول خواهد داشت ،انشاالاه
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      7 0
      واقعن خجالت داره چرا اینقدر به کشاورز ظلم میکنید بعد شعار تولید هم میدید،با این قیمت کشاورز بیچاره همش ضرر میده با ای همه هزینه
    • ابی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      5 0
      قطر سال قبل برای جام جهانی وگردشگران خرید کرد.ورفت.چرا سال اینده وامسال را میگین میخوادبخرد
    • یک کشاورز IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      7 1
      شما اگر می خواستید به کشاورز کمک کنید باید می گفتید پول کشاورز را نقدا می پردازیم تا در بازار از نسیه بودن پول دولت سوء استفاده نشود و قیمت ها رو پایین نیارن. الان شما به ضرر کشاورز کار کردید قبل از خرید دولت زعفران در بازار نرخ بالاتری داشت. خواهشاً سیاست هایتان را به نفع کشاورز تغییر دهید نه به نفع دولت!!!
    • حسین IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      10 2
      سلام آقای زنگنه کدوم کشاورز راضیه به ماهم بگید حداقل روی زخم مانمک نپاشید
    • مهدی تیموری IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      6 0
      دروغی بیش نبود از آقای زنگنه نماینده تربت کدام صادرات 2تن 200تن نکنید اگر قراربود 200تن صادر بشه چرا ب پایین ترین نرخ از پارسال رسید الان پوشال امسالی 25 اگر صادر میشد قیمت خود ب خود بالا میرفت مدیریت کدام مدیریت کدوم کشاورز ی راضی بوده ب این قیمت
      • حسین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
        0 0
        سلام امسال که تمام شدازشماآقای زنگنه خواهشمندیم قیمت گل زعفران روثابت نگه داریدتاگلهادست میده قیمت میادپایین کشاورزهم مجبوره به قیمت پایین گل تازه روبفروشه چون هزینه هاش زیاده
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 1
      واقعا که چه وضعشه تمام کشاورزان ناراحتن چرا کسی نمیاد تا از خود کشاورز بپرسه چ بدبختی داره میکشه با این قیمت‌های پایین از قیمت بالای آب کود کارگر .پاک گر خرج و مخارج کارگر .چه وضعیه پارسال دلار ۲۴ بود قیمت تا ۴۵ رفت امسال دلار افزایش داشته قیمت باید ۳۳ باشه اونم ب زور نمی‌خرن که خدایا ب داد ما برسه جهاد با خریدش ی درصد بده ۳ ماه بد بده اونم شاید که نشد همش ب کشاورز ظلم میکنید آقای زنگنه امسال هم ز داد کشاورز نرسیدین
    • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      سلام الان زعفران از ۲۸ میلیون تا ۳۵میلیون هست هر وقت که از کشاورز حمایت شد کشاورز رو به خاک سیاه نشاندن شرکت تعاونی هم که معلوم نیست کی پول مردم رو بدن