۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
آبان ماه با مصرف حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی به پایان رسید

آبان ماه با مصرف حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی به پایان رسید

رییس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: هفته چهارم آبان ماه در حالی سپری شد که میانگین مصرف گاز در بخش خانگی- تجاری به ۴۴۷ میلیون مترمکعب در روز رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا کوشکی، با بیان این مطلب، گفت: بر اساس یک آمار مقایسه‌ای، از هفته نخست آبان ماه تا پایان هفته چهارم، با توجه به این‌که در هفته نخست، بطور میانگین، ۲۶۳ میلیون مترمکعب مصرف داشته و این رقم در هفته چهارم به ۴۴۷ میلیون مترمکعب رسید، ما شاهد افزایش ۷۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بودیم که این میزان، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: به رغم کاهش دما در این هفته و هفته گذشته انتظار برای افزایش مصرف به‌ویژه در بخش خانگی، اما افزایش مصرف ۷۰ درصدی در این بخش، کاملاً دور از انتظار بود و بر همین اساس، از هم‌وطنان می‌خواهیم تا با مدیریت مصرف، به این روند، سیر نزولی بدهند.

رییس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در رابطه با لزوم همکاری هموطنان به منظور حفظ جریان پایدار گاز گفت: با توجه به ورود یک جبهه هوای سرد به کشور، ظرفیت ثابت تولید گاز در پالایشگاه‌ها و وضعیت مصرف حداکثری گاز و از آن‌جا که اولویت شرکت ملی گاز ایران حفظ جریان پایدار گاز برای بخش خانگی است، طبیعتاً با افزایش مصرف، ناچار به محدود کردن سهم بخش صنایع خواهیم بود.

کوشکی در پایان، از مردم خواست تا با مدیریت مصرف به‌ویژه در بخش خانگی و با توجه به روزهای سردی که در پیش داریم و این افزایش مصرف ادامه خواهد داشت، شرکت ملی گاز ایران را یاری رسانند تا این شرکت بتواند در زمستان پیش رو، روزهای گرمی را برای مردم به ارمغان آورد.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha