۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
فعالیت ۴۲ اتحادیه تعاونی سراسری در کشور
معاون امور تعاون وزارت کار مطرح کرد

فعالیت ۴۲ اتحادیه تعاونی سراسری در کشور

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت ۴۲ اتحادیه تعاونی سراسری در کشور خبر داد و گفت: اتحادیه‌های تعاونی سراسری حلقه اتصال بخش مردمی و دولتی تعاون هستند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی در نشست با مدیران‌عامل اتحادیه‌های تعاونی سراسری اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم با هدف مردمی‌کردن اقتصاد کشور عملکرد اتحادیه‌ها رصد و بر ظرفیت‌ این نهادهای مردمی حساب ویژه باز شده است.

وی افزود: شاخص حمایت معاونت امور تعاون از اتحادیه‌های سراسری میزان گره‌گشایی آن‌ها از تعاونی‌های کوچک و نوپا است.

مسکنی تأکید کرد: تعاونی‌ موفق و اثرگذار محسوب می‌شود که مطالبه‌گر باشد.

وی مطالبه‌گری و هم‌افزایی درونی را از رسالت‌های اصلی اتحادیه‌های سراسری عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها ایجاد بسترهای مجازی و نوآورانه را با هدف ایجاد زنجیره تأمین و توزیع در اولویت قرار دهند.

معاون امور تعاون اتحادیه‌های تعاونی را محور توسعه بخش مردمی تعاون دانست و گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد اتحادیه‌ها در بخش صنعت و کشاورزی و ۴۲ درصد در بخش خدمات و توزیعی فعال هستند.

وی تعاون را تجلی اقتصاد اجتماعی و مردمی عنوان کرد و ادامه داد: راهبرد اصلی معاونت امور تعاون دولت سیزدهم مردمی‌کردن اقتصاد تعاونی و تقویت بخش مردمی تعاون است.

مسکنی بر لزوم گره‌گشایی از تعاونی‌های کوچک و نوپا، شناسایی نخبگان، تأمین نیازمندی و رصد مشکلات اعضای تحت پوشش اتحادیه‌های سراسری تأکید کرد.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha