۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
آماده باش راهداری کردستان برای فصل زمستان/۷۱ اکیبپ آماده خدمت رسانی هستند
با استفاده از ظرفیت های بخش های دولتی و خصوصی؛

آماده باش راهداری کردستان برای فصل زمستان/۷۱ اکیبپ آماده خدمت رسانی هستند

سنندج – با فرارسیدن فصل سرما و آغاز بارش ها در محورهای مواصلاتی استان کردستان، همچون سالهای گذشته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، با آغاز بارش ها در فصل پاییز طرح زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان نیز در محورهای مواصلاتی استان آغاز می شود و تا نیمه فصل بهار سال آینده ادامه دارد.

شرایط خاص جغرافیایی و بارش برف و باران به ویژه در گردنه های صعب العبور باعث می شود تا نیاز به فعالیت های راهداری در کردستان بیش از سایر مناطق کشور باشد و به همین دلیل آمادگی برای خدمت رسانی به مردم در این ایام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هر چند که بارش ها در پاییز سال جاری دیرتر از سالهای قبل آغاز شده است ولی بر اساس اعلام معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اکیپ های زمستانی آنها هم اکنون در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده اند.

رامبد نوذری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای خدمت رسانی به مردم در ایام زمستان به ویژه در محورهای موااصلاتی، اظهار داشت: هم اکنون در استان ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات راهداری در فصل سرما و یخبندان در قالب طرح راهداری زمستانه در استان اندیشیده شده وعلاوه بر ذخیره شن و نمک، ماشین‌آلات برف‌روبی نیز تجهیز و در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به تامین ۳۵ هزار تن شن و ماسه برای نمک‌پاشی جاده‌ای استان، عنوان کرد: این میزان شن و ماسیه تامین و انبار شده و در روزهای یخبندان در راهدارخانه‌های استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی یادآور شد: همچنین ۳۱۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه در بخش خصوصی در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی راه‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

نوذری با بیان اینکه پاکسازی راه‌های اصلی و فرعی استان کردستان برعهده اداره کل راهداری است، اضافه کرد: پاکسازی محورهای روستایی نیز به نیروهای بخش خصوصی واگذار شده است و در این راستا هماهنگی های لازم در این بخش نیز صورت گرفته است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۵۲۰ نفر از پرسنل اداره کل و ۱۳۵ نفر از پرسنل بخش خصوصی در قالب ۳۶ اکیپ دولتی و ۳۵ اکیپ خصوصی در حالت آماده‌باش و خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

وی در پایان ضمن درخواست از رانندگان وسائل نقلیه در راستای رعایت موارد ایمنی برای تردد در جاده های استان کردستان به ویژه در فصل سرما، اظهار کرد: رعایت مسائل ایمنی و همکاری با نیروهای پلیس یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha