۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
ماشین سازی تبریز با بحران جدی فرسودگی ماشین آلات روبه رو است
دبیر توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

ماشین سازی تبریز با بحران جدی فرسودگی ماشین آلات روبه رو است

تبریز- دبیر برنامه توسعه فناوری ماشین‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ماشین سازی تبریز با بحران جدی فرسودگی ماشین آلات روبه رو است.

به گزارش خبرنگار بازار، دبیر برنامه توسعه فناوری ماشین‌سازی معاونت فناوری ریاست جمهوری ظهر یک شنبه در دیدار با نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در محل اتاق بازرگانی تبریز گفت: مجموعه‌ی ماشین‌سازی تبریز با بحران جدی روبه‌رو است و نیازمند نوسازی و تحولات فناوری است. واحدهای فنی و سودده ماشین‌سازی از این مجموعه جدا شده و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

احمد طالبیان ادامه داد: ماشین‌سازی اراک از امکانات بسیار خوبی برخوردار است. قراردادهای ماشین‌سازی اراک به صورت EPC است، بنابراین نیازمند حمایت‌هایی در سطح کلان است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در صنعت تراکتورسازی پتانسیل بسیار بالایی دارد. با توجه به فرسوده بودن ماشین‌آلات کشاورزی در منطقه در صورت مشارکت تراکتورسازی تبریز با شرکت‌های EMC به‌راحتی می‌توان به سایر کشورها از جمله سوریه صادرات انجام داد.

طالبیان به ظرفیت‌های شهرک‌های فناوری کشور عمان تأکید کرد و گفت: شهرک فناوری در کشور عمان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: با توجه به هزینه‌های زیاد اولیه برای ثبت شرکت باید نهادهای دولتی از بخش خصوصی جهت توسعه بازار در عمان حمایت کنند.

احمدی کشالی رئیس صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان برای مجموعه‌ی ماشین‌سازی تبریز برنامه‌های حمایتی در حوزه‌ی لیزینگ و کارگزاری در نظر دارد.

ماشین سازی تبریز با بحران جدی فرسودگی ماشین آلات روبه رو است

آمادگی بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این دیدار بر آمادگی بخش خصوصی استان برای همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری در راستای استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی تأکید کرد.

ابوالفتح ابراهیمی گفت: از مهم‌ترین عوامل پیشرفت شرکت تراکتورسازی، جذب نخبه‌های علمی و فنی و حمایت از آن‌ها است. هم‌چنین با توجه به نقش اساسی ماشین‌آلات و تجهیزات نوین در توسعه‌ی صنایع، در راستای نوسازی تجهیزات اقدامات جدی در این مجموعه صورت گرفت.

نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز افزود: ایران در تولید تراکتور به خودکفایی رسیده است. تعرفه‌ی واردات تراکتور در کشور رقمی معادل پنج درصد است که این موجب هموار شدن واردات تراکتور به کشور است. اما با توجه به قیمت پایین تراکتورهای ساخت داخل، ارائه‌ی خدمات پس از فروش و کیفیت بالای آن و برخورداری از مزیت رقابتی، واردات تراکتور کاهش یافته است.

ابراهیمی تاکید کرد: تداوم و ثبات مدیریتی از الزامات تحقق اهداف سازمانی است. باید برای مدیران جهت پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای فرصت کافی داده شود تا از این طریق بتوانند موجبات توسعه و نیل به اهداف را فراهم آورند. از طرفی تجارب مدیریتی در زمان تغییر مدیریت، به مدیران جوان بایستی انتقال داده شود.

وی در پایان تصریح کرد: اعزام تجار و صاحبان صنایع به عمان برای بازدید از شهرک فناوری عمان و شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی در دستور کار قرار گیرد و رایزنان بازرگانی به عنوان ماموران سازمان توسعه‌ی تجارت و صندوق ضمانت صادرات باید در راستای حمایت از بخش خصوصی، به امور مربوط به تجارت بین‌المللی، و سایر مسائل اقتصادی بیش از پیش توجه کنند.


کد خبر: ۱۸۸٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha