۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کاروانسرای میامی مرمت شد | توجه به زیرساخت‌های گردشگری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاروانسرای میامی مرمت شد | توجه به زیرساخت‌های گردشگری

سمنان- کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از اتمام مرمت کاروانسرای میامی خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای زیرساخت‌های گردشگر پذیری انجام شده است.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، از پایان مرمت کاروانسرای میامی خبر داد و ابراز کرد: این کاروانسرای تاریخی در عهد صفوی ساخته شده و به واسطه اهمیت گردشگر پذیری نیاز بود که مرمت آن صورت گیرد تا بتوانیم از آن بهتر بهره‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مرمت این کاروانسرا که یکی از برجسته‌ترین و سالم‌ترین کاروانسراهای عباسی کشور است، به خوبی صورت گرفت، افزود: یکی از چالش‌های این بنا رطوبت بود که اجرای ناکش در ضلع شمالی بنا باهدف جلوگیری از نفوذ آب صورت گرفت.

آجر فرش کاروانسرا

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از اجرای آجر فرش در کاروانسرا خبر داد و ابراز داشت: بندکشی همراه با تخلیه بندهای فرسوده دیگر اقدامی بود که برای این کاروانسرا صورت گرفته است.

یکی از چالش‌های این بنا رطوبت بود که اجرای ناکش در ضلع شمالی بنا باهدف جلوگیری از نفوذ آب صورت گرفت

کرم زاده با بیان اینکه تعویض آجرهای فرسوده بام در این کاروانسرا صورت گرفت تا وضعیت بهتری را به دست بیاورد، گفت: ریختن علف کش برای مقابله با گیاهان هرز و تخریب کف‌پوش، از دیگر کارهایی بود که کارشناسان ما در مرمت کاروانسرای شاه عباسی میامی، صورت دادند.

وی با بیان اینکه اصلاح شیب‌بندی باهدف هدایت نزولات جوی در مراحل قبلی مرمت انجام‌ شده بود و سعی کردیم تا دیگر بخش ها را تقویت کنیم، افزود: سابقاً عملیات سامان‌دهی جدار جنوبی و شرقی این کاروانسرا با هدف مرمت بهینه آن، صورت گرفته بود.

ثبت ملی کاروانسرا

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: کاروانسرای میامی با زیربنای پنج هزار و ۲۵۰ متر مربع به شماره ۱۷۱۸ در سال۶۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کرم زاده با بیان اینکه کاروانسرای میامی از نوع چهار ایوانی است بیان کرد: ارتقای گردشگرپذیری و جاذبه‌های گردشگری در میامی، از جمله مهمترین کارکردهای کاوانسرای میامی محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، استان سمنان بالغ بر ۱۴ کاروانسرای خوب برای توسعه گردشگری دارد اما متاسفانه برنامه چندانی برای بهره گیری از این امکانات وجود ندارد.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha