۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
بهترین مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی

بهترین مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی

انتخاب یک سیستم مناسب و کاربردی برای برنامه نویسی به معنای سهولت بخشیدن به کار و ایجاد فضایی مطلوب برای برنامه نویس است.

به گزارش بازار، انتخاب یک سیستم مناسب و کاربردی برای برنامه نویسی به معنای سهولت بخشیدن به کار و ایجاد فضایی مطلوب برای برنامه نویس است. از طرفی با توجه به گسترش و تنوع زیاد در دنیای کامپیوتری، یافتن بهترین کامپیوتر برای برنامه نویسی کار پیچیده‌ای است. در مقابل وجود دستگاه‌هایی به نام مینی کامپیوتر یا مینی پی سی این مشکل را برطرف کرده و موجب رضایت بسیاری از برنامه نویسان شده است.

البته برای رقم زدن تجربه‌ای کم‌نظیر با استفاده از این کامپیوترها، در ابتدا باید با بهترین مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی و جوانب مختلف آن آشنا شد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه مطلب به بررسی نکات مهم و معرفی بهترین مدل‌های موجود در بازار بپردازیم.

چرا مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی مناسب است؟

به طور خلاصه می‌توان گفت نه‌تنها مینی پی سی گزینه‌ای عالی برای برنامه نویسی است، بلکه حتی بسیاری از مدل‌های آن نسبت به لپ‌تاپ هم برتری دارند. بعضی از دلایل ثابت کننده این موضوع شامل موارد زیر هستند:

  • با استفاده از مینی پی سی برای برنامه نویسی می‌توانید در هر زمان به دلخواه بعضی از قطعات را تعویض کنید یا حتی ارتقاء دهید.
  • مینی کامپیوترهای حرفه‌ای برنامه نویسی در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها دارای سرعت و توان بیشتری هستند که به روند انجام امور بهبود چشمگیری می‌بخشد.
  • طول عمر و میزان ماندگاری کامپیوترهای کوچک یکی از مهم‌ترین نقاط عطف آن‌ها است. در واقع از مدل‌های باکیفیت برنامه نویسی آن می‌توان در طولانی مدت استفاده نمود.
  • مینی کامپیوتر برنامه نویسی در مقایسه با سایر سیستم‌های برنامه نویسی قیمت بهتری دارد. همچنین با مصرف برق کمتر به نحوی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کاربران می‌شود.
  • کامپیوترهای کوچک فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و به‌طبع امکان برخورداری از یک محیط کار منظم را برای برنامه نویس به ارمغان می‌آورند.

البته این موارد تنها بخشی از موضوعاتی هستند که مناسب بودن مینی کامپیوتر را برای برنامه نویسی ثابت می‌کنند. اگر علاقه مند هستید که اطلاعات بیشتری در مورد مینی کامپیوتر به دست آورید، بهتر است مقاله مینی پی سی چیست و چه کاربردهایی دارد را مطالعه نمایید.

نکات مهم پیش از خرید مینی پی سی برای برنامه نویسی

بهترین مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی

در مجموع توجه به پردازنده، رم و هارد مهم‌ترین نکات در خصوص انتخاب مینی کامپیوتر برنامه نویسی هستند.

توجه به CPU یا پردازنده

در انواع سیستم‌های مختلف از جمله مینی کامپیوتر برنامه نویسی، CPU یا پردازنده مهم‌ترین قطعه است و می‌توان از آن به عنوان مغز دستگاه یاد کرد. تمامی پردازش‌ها، امور و عملیات در این قسمت انجام می‌شوند و امکان ارتقاء آن نسبت به سایر قطعات کمتر است.

با این اوصاف باید پیش از خرید مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی به قدرت و توان پردازنده توجه بسیاری داشته باشید. برای مثال حداقل پردازنده یا سی پی یو مورد نیاز یک پردازنده نسل ۸ اینتل سری i7  است.

اهمیت دادن به حافظه (RAM)

مختصراً رم همان حافظه موقت دستگاه است که همراه پردازنده قرار دارد. از این رو تمامی محاسبات و دستورات در خصوص امور مختلف با کمک این قطعه انجام می‌شوند. همچنین اندازه رم نقش مستقیمی در نحوه اجرای برنامه‌ها دارد. برای مثال به هر میزان که اندازه رم دستگاه بیشتر باشد، مینی کامپیوتر برنامه نویسی توانایی اجرای برنامه‌های سنگین‌تری را خواهد داشت.

می‌توان گفت که حداقل رم ۱۶ گیگابایت برای میزان رم برنامه نویسی عملکرد مطلوبی خواهد داشت. با این اندازه می‌توان بدون مشکل و با سرعت بالا از اکثر برنامه‌های مورد نیاز استفاده نمود. البته توجه داشته باشید که در صورت نیاز به سرعت بیشتر و پردازش برنامه‌های پیشرفته می‌توان این میزان را به ۳۲ گیگابایت ارتقاء داد.

توجه به هارد

مجموعاً می‌توان گفت برخلاف رم، هارد در سیستم کامپیوتری نوعی حافظه دائمی یا ذخیره سازی و به عبارتی غیر موقت است. در واقع اطلاعات مختلف نظیر فایل و برنامه در این قسمت از کامپیوتر کوچک ذخیره می‌شوند. به هر میزان که اندازه هارد بیشتر باشد، امکان ذخیره اطلاعات بیشتری وجود خواهد داشت.

در مجموع مینی پی سی برنامه نویسی با حجم زیاد هارد یا فضای ذخیره سازی ارائه می‌شود. برای مثال در اکثر مدل‌ها ۵۰۰ گیگابایت و در بعضی از مدل‌های پیشرفته‌تر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی داخلی ارائه می‌شود. ضمناً هاردهای SSD مینی کامپیوتر سرعت بهتر و بالاتری را در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهند.

معرفی چند مدل برتر مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی

بهترین مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی

اگرچه مینی کامپیوترها برای برنامه نویسی انتخابی کم‌نظیر محسوب می‌شوند اما دسترسی به امکانات و سرعت مناسب نیازمند به آشنایی با نمونه‌های مرغوب است. موارد مذکور ۳ مدل برتر در این زمینه را تشکیل می‌دهند.

مینی کامپیوتر HP ProDesk 400 G6

برند اچ پی یکی از بهترین سازندگان انواع تین کلاینت و مینی کامپیوتر است که مدل ProDesk 400 G6 آن برای برنامه نویسی گزینه کم‌نظیری می‌باشد.

  • پشتیبانی از ویندوز ۱۱ پرو
  • پردازنده نسل ۱۰ اینتل سری i3
  • ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • اندازه بسیار کوچک و کاربردی

مینی کامپیوتر  HP T730

برای برخورداری از یک سیستم قیمت مناسب برای برنامه نویسی می‌توان مدل HP T730 را در نظر داشت که از چنین مزایایی بهره‌مند است:

  • امکان نصب کارت گرافیک به صورت مجزا
  • پشتیبانی ۱۶ گیگابایت رم
  • پشتیبانی تا ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • پشتیبانی از ویندوز ۱۰

مینی پی سی لنوو ThinkCentre M70q Tiny

آخرین مورد از بهترین مینی کامپیوتر برای برنامه نویسی ساخت برند لنوو است که در مقایسه با بعضی نمونه‌ها دارای قیمت بالاتری می‌باشد.

  • پشتیبانی از حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت
  • پشتیبانی از ۵۱۲ گیگابایت حافظه مدل SSS M2
  • پردازنده نسل ۱۰ اینتل سری i5
  • پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پرو

مجموعاً هر ۳ مدل برتر مینی پی سی برای برنامه نویسی از گزینه‌های مورد اعتمادی هستند که برنامه نویسان از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کنند.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha