۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
دولت مسکن مهر را مورد بی مهری قرار داد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران:

دولت مسکن مهر را مورد بی مهری قرار داد

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران گفت: متأسفانه دولت بر اساس یک فرهنگ غلط، اقدامات مثبت دولت های قبل را منکر می شود و در این راستا دولت یازدهم مسکن مهر را مورد بی مهری قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران در آغاز با اشاره به اینکه مسکن مهر یکی از اقدامات خوب دولت های نهم و دهم بود، گفت: متأسفانه دولت های جدید بر اساس یک فرهنگ غلط، اقدامات مثبت دولت های قبل خود را منکر می شوند و در این راستا نیز دولت یازدهم مسکن مهر را مورد بی مهری قرار داد.

وی به وعده های دولت یازدهم برای ساخت مسکن اشاره و بیان کرد: آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم ساخت مسکن اجتماعی را وعده داد اما همان زمان اعلام کردیم این فقط یک وعده است. در دولت دوازهم وعده ساخت مسکن ملی را داده‌اند اما به نظر نمی رسد تا پایان این دولت بتوان از مسکن ملی بهره برداری کرد مگر اینکه سرعت کار آن‌ها بسیار زیاد باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران با تصریح بر اینکه طی هفت سال گذشته فقط وعده و وعید درباره ساخت مسکن شنیده ایم، اظهار کرد: باعث تعجب است، دولت تازه به یاد این افتاده است، مسکن ملی بسازد درحالی‌که زمان زیادی تا پایان دولت دوازدهم باقی نمانده.

وی یادآور شد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت گفته است حاکمان باید برای دهک های پایین جامعه حتماً خانه بسازند. چین با آن همه جمعیت، هنوز هم در بیابان های خود ساخت و ساز می کند و این کار را برای نسل آینده انجام می دهد اما متأسفانه در ایران برای تأمین مسکن نسل آینده کم کاری های زیادی کرده ایم.

قلی خسروی از ضرورت عرضه مسکن متناسب با تقاضای موجود گفت و اظهار کرد: متأسفانه یکی از مشکلات حوزه مسکن ساخت و ساز به شیوه سنتی است و یک ساختمان پنج طبقه حدود سه سال به طول می انجامد و برای رهایی از این روند کند، باید به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: دولت باید صنعتی سازی در حوزه مسکن را پایه ریزی کند و پس از آن باید تسهیلات لازم را برای ساخت و خرید خانه به مردم بدون ایجاد بروکراسی ارائه دهد.

کد خبر: ۱۸٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha