۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
سبدهزینه خانوار ۲ برابر دستمزد کارگران است
در گفتگو با بازار؛

سبدهزینه خانوار ۲ برابر دستمزد کارگران است

قائمشهر- دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: طبق قانون کار هزینه سبدخانوار چهار نفره ۹ میلیون تومان بوده در صورتی که حداقل دستمزد چهار میلیون تومان است.

نصرالله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار بازارا با اظهار این که سبدهزینه خانوار با دستمزد تعیین شده شورای عالی کار ههمخوانی ندارد، گفت: هزینه سبدخانوار چهارنفره ۹ میلیون تومان است اما حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار بیش از چهار میلیون تومان است.

وی خواستار اجرای مطلوب قانون کار در جامعه شد و گفت: هر زمزمه ای که نسبت به تغییر ماده ۴۱ مطرح شد جامعه کارگری وبازنشستگی با آن مخالف هسند.

وی جامعه کارگری و بازنشستگی را معادی ۶۰ درصد جمعیت کشور دانست و گفت: تغییر ماده ۴۱ قانون کار با قوانین مجلس و دولت نیز همخوانی ندارد.

دریابیگی قراردادهای موقت را از مشکلات بیان کرد و گفت: شاهد قراردادهای ۱۵ روزه تا یکماهه در استان هستیم که امنیت کارگران را دستخوش چالش کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد در سال جاری گفت: متاسفانه امسال سبد و تورم در دستمزد مورد توجه قرار نگرفت و از سوی دیگر ۱۰ درصد کارگران بخش دولتی مشمول اجرای قانون قرار گرفتند.

وی یادآور شد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رابطه مستقیم با ماده ۴۱ دارد و متاسفانه برخی ها در تلاش هستند ماده ۴۱ را از قانون کار حذف کنند.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha