۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
شناسنامه‌دار شدن یک هزار هکتار از باغات مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شناسنامه‌دار شدن یک هزار هکتار از باغات مازندران

ساری- محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از ثبت بیش از یک هزار هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان در سامانه سماک برای شناسنامه‌دار شدن خبر داد.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار از ثبت گواهی سلامت برای ۱۶۰ هکتار از باغات مرکبات و کیوی استان خبر داد و گفت: با توجه به مازاد تولید کیوی و مرکبات، تنها راه برون رفت از مشکلات فراروی صادرات این محصولات است.

وی با اظهار این که طبق سیاست های دولت و تفاهمنامه با کشورهای مقصد بنا شد که برای محصولات کد مخصوص تهیه شود تا بتوانیم محصولات را به صورت کیفی صادر کنیم، افزود: شناسنامه تولیدکننده و تولید برای صادرات محصول صادر می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ادامه داد: با همکاری حفظ نباتات جهاد کشاورزی هزار و ۱۵۷ هکتار از باغات استان در سامانه سماک ثبت شده و از این میزان ۵۰۰ هکتار باغ مرکبات و ۶۷۰ هکتار باغات کیوی است.

محمدی یادآور شد: تاکنون برای ۵۰ هکتار از باغات مرکبات گواهی سلامت و صادرات صادر شده است و بخشی از محصولات کیوی نیز در حال صادرات است.

وی از کشاورزان و باغداران خواست تا نسبت به شناسنامه دار شدن باغات اقدام کنند و گفت: کشورهای هدف صادراتی شامل روسیه، چین و کشورهای اوراسیا است.

بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha