۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کرونا زنگ خطری است تا اقتصاد را برای آینده ایمن کنیم
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا:

کرونا زنگ خطری است تا اقتصاد را برای آینده ایمن کنیم

پورفلاح، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» به شرح اقدامات صورت گرفته از سوی این اتاق و اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران برای مقابله با کرونا پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی ایران، احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به شرح اقدامات صورت گرفته از سوی این اتاق و اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران برای مقابله با کرونا پرداخت.

پور فلاح خاطرنشان کرد: ایران و ایتالیا، سال‌ها به‌عنوان شرکای اقتصادی، روابط خوبی باهم داشته‌اند و در مبادلات تجاری صورت گرفته، رکوردهای تجاری به نفع ایران همیشه مثبت بوده است. دولت و فعالان اقتصادی ایتالیا در بدترین شرایط بین‌المللی هم حامی ما بوده و رویه منظمی را در دهه‌های اخیر برای ارتباط با ایران در پیش گرفته‌اند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا، نقل‌وانتقال بانکی را یکی از مهم‌ترین مسائلی عنوان کرد که از سال گذشته منجر به کاهش روابط تجاری ایران و ایتالیا شده است. او در همین زمینه خاطرنشان کرد در صورت حل این مشکل می‌توان به رکورد تجاری سال‌های قبل دست‌یافت.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا، برنامه‌ریزی برای انجام مبادلات کالا با کالا را یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی معرفی کرد که هم‌اکنون در دستور کار این اتاق مشترک بازرگانی قرار دارد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع هرچه سربعتر به سرانجام رسد.

پور فلاح خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون شاهد بودیم که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به میدان آمدند و اقدام به کمک کردند؛ از جمله اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا که طیف وسیعی از شرکت‌ها و اتحادیه‌های مختلف را شامل می‌شود از زمان همه‌گیری این ویروس پای کار بودند و  و شاهد بودیم که کارخانه‌ها و شرکت‌ها به فراخور ظرفیت خود تغییر خط تولید دادند تا کمبودی در جامعه احساس نشود. علاوه بر این، کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به دلیل محدودیت‌هایی که برای برگزاری جلسات به‌صورت فیزیکی به وجود آمده است، نشست‌های تخصصی را با محور مسائل روز اقتصادی و با حضور کارشناسان و مسئولان در فضای مجازی برگزار می‌کنند.

مشاور عالی اتاق ایران همچنین با اشاره به اقدامات اتاق ایران در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اولین تشکل بخش خصوصی است که از زمان شیوع ویروس کرونا و تا قبل از تعطیلات نوروز، کارگروه مقابله با کرونا را تشکیل داد و در همان روزهای آغازین شیوع کرونا، انتظارات و خواسته‌های بخش خصوصی در نامه‌ای با امضای رئیس اتاق ایران که مجموع نظرات اعضای هیات نمایندگان، روسای تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک بازرگانی بود، به رئیس‌جمهوری و معاون اول ایشان ارسال شد.

پور فلاح همچنین به تشکیل کمیته واکاوی پروتکل‌های کسب‌وکار در شرایط کرونا اشاره کرد و  افزود: در جلسات هفتگی این کمیسیون با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی تلاش می‌شود تا خواسته‌های بخش خصوصی برای مقابله با کرونا با حضور نمایندگان بخش دولتی پیگیری و اجرا شود.

 به گفته پور فلاح، شیوع ویروس کرونا زنگ خطری بود تا فضای اقتصادی را برای آینده ایمن‌تر کنیم و بتوانیم درصورت بروز بحرانی این چنینی مصون‌تر باشیم. او در همین زمینه گفت: در نشست‌های تخصصی اتاق ایران با مسئولان همواره خاطرنشان کرده‌ایم که باید روابط بین‌المللی خود را فراتر از الان گسترده‌تر کنیم؛ چراکه بودن در یک جزیره سربسته نمی‌تواند هیچ دولتی را به آینده درخشانی که برای خود متصور است، برساند.

 مشاور عالی اتاق ایران همچنین تجهیز زیرساخت‌ها در شرایط فعلی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد در شرایطی که امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیش از هر زمان دیگری نیازمند عدم حضور فیزیکی افراد در محیط‌های مختلف هستیم، اما شاهدیم به دلیل تجهیز نبودن ارتباطات و فناوری‌های ارتباطات، عملا  امکان ارایه خدمات به صورت الکترونیکی در برخی حوزه‌ها فراهم نیست.

کد خبر: ۱۸٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha