۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
فرآیند تولید ثروت نیازمند اصلاح جدی است
استاندار اردبیل:

فرآیند تولید ثروت نیازمند اصلاح جدی است

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: علی‌رغم تلاش‌های به عمل آمده متاسفانه فرآیند تولید ثروت در کشور شکل نگرفته و هزینه‌ها بیشتر از درآمد کسب شده است.

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توجه به تولید ثروت پایدار در جامعه مورد غفلت واقع شده و نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی و ارائه راهکارهای مناسب است تا بتوانیم با اهمیت به حوزه علمی و تولید ثروت در این زمینه شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم که این موضوع اهمیت به مقوله‌های اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به خصوص در حوزه سرانه فضای آموزشی باید اقدامات اساسی و مناسبی انجام یابد و با توجه به سرانه فضای آموزشی پایین در استان باید در استان اقدامات مناسبی در این خصوص به عمل آید که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اهمیت به پیشرفت و توسعه کشور با درنظر گرفتن ایجاد بسترهای لازم و مناسب به عنوان زیرساخت‌های مناسب امری لازم و ضروری است که با توجه به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های اساسی در این زمینه انجام یافته است که برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

عاملی تصریح کرد: در طول ۱۲۰ سال گذشته درآمد فروش نفت باید صرف زیرساخت‌ها می‌شد در حالی که از این محل پرداخت حقوق انجام می‌یافت که این موضوع سبب تعلل ویژه در مسیر کارهای عمرانی و هزینه‌ای شده و مانعی برای تحول کشور می‌شود که به همین منظور باید اصلاح مسیر تولید ثروت و فرآیندها در این زمینه اقدامات مناسبی انجام یابد.

وی اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های به عمل آمده متاسفانه فرآیند تولید ثروت در کشور شکل نگرفته و هزینه‌های کشور بیشتر از درآمد کسب شده است که به همین منظور باید اصلاح این فرآیند هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد تا بتوانیم حرکت‌های تحول‌آفرین را رقم زده و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تولید ثروت برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: باید با اهمیت به عرصه علم و دانش نسبت به توجه به نیروی انسانی کارآمد اقدامات اساسی و لازم را انجام دهیم و اشکالات و موانع را برطرف کرده و نسبت به تقویت نظام تحول‌آفرین در جامعه گام‌های اساسی برداریم.

کد خبر: ۱۸۸٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha