۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
کمبود اعتبار مشکل جدی طرح های آبخیزداری گلستان
معاون اداره کل منابع طبیعی گلستان:

کمبود اعتبار مشکل جدی طرح های آبخیزداری گلستان

گرگان_ بهترک، معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: یکی از چالش های اصلی گلستان در اجرا طرح آبخیزداری کمبود اعتبار است که باید توسط دستگاه های ذی ربط جذب شود.

رمضان بهترک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هزینه هایی که برای اجرا و تکمیل طرح سازه های آبخیزداری می شود را باید سرمایه گذاری نامید زیرا در آینده موجب کاهش آثار مخرب سیلاب در استان می شود.

معاون فنی آبخیرداری و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هکتار از عرصه های استان به عملیات آبخیرداری نیاز دارد، افزود: بر یک میلیون و ۵۰ هکتار این زمین ها مطالعات انجام شده و در ۶۵۰ هکتار این طرح اجرا شده است.

وی ضمن یادآوری اینکه ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های آبخیرداری گلستان نیاز است، افزود: گلستان یک جلگه ساحلی است که باید به منایع آبی آن توجه کرد و برای تغذیه آن چاره ای اندیشید.

وی با بیان این نکته که بهره برداری یک سویه از منابع آب زیرزمینی، گلستان را به خطر جدی خشکسالی نزدیک می کند، یادآورشد: باید مراقب ضریب نفوذ آب شور به آبخوان های آب شیرین بود زیرا این عامل زنگ خطر جدی برای تامین آب محسوب می شود.

معاون فنی آبخیرداری و منابع طبیعی گلستان افزود: طرح آبخیرداری در هنگام وقوع سیلاب جلوی ورود حجم عظیمی از آب را به داخل عرصه ها می گیرد و به آرامی آب را وارد چرخه سفره های زیرزمینی می کند.

وی در خاتمه یادآور شد: طرح آبخیرداری موجب تقویت پوشش گیاهی در دامنه سازه ها می شود که در نهایت باعث کنترل سیلاب ها می شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha