۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
برگزاری همایش؛ نجات کسب و کار در شرایط فیلترینگ

برگزاری همایش؛ نجات کسب و کار در شرایط فیلترینگ

در این مقاله به محدودیت‌های اینترنت و استفاده از برگزاری همایش برای گذر از شرایط رکود کسب و کارها میپردازیم.

به گزارش بازار، محدودیت‌های اینترنت و بخصوص شبکه‌های اجتماعی ممکن است در هر زمانی و به تناسب شرایط حاکم بر جامعه اتفاق بیفتد، بنابراین ایجاد آمادگی برای این شرایط و پیش‌بینی راه حل در این مواقع می‌تواند کسب و کار شما را از ورود به بحران‌ها و حتی ورشکستگی نجات دهد.

در این مقاله به موضوع برگزاری همایش به عنوان یک راهکار موثر برای ایجاد ارتباط با مشتریان و هدایت آن‌ها به کانال‌های ارتباطی مورد نظر خودمان می‌پردازیم. امیدواریم این مقاله به شما در حفاظت از کسب و کارتان در برابر محدودیت‌های اینترنت کمک کند.

برگزاری همایش اگر به صورت اصولی و با برنامه‌ریزی دقیق صورت پذیرد می‌تواند علاوه بر معرفی خدمات یا محصولات شما، باعث ایجاد نوع پایدارتری از روابط کاری شود. شما با دعوت از نمایندگان شرکت‌های شخصی و دولتی، مدیران سازمانی، اصناف و خبرگزاری‌های مرتبط می‌توانید ضمن برندسازی و تبلیغات در حاشیه همایش با راهکارهای خلاقانه به جمع آوری لید از حضار بپردازید و در نهایت شما یک دیتابیس از مشخصات، علاقه‌مندی‌ها و کانتکت لیست از مشتریان را جمع آوری کرده‌اید که در آینده می‌توانید با روش‌های متداول همانند ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ که تحت تاثیر محدودیت‌های اینترنت قرار نمی‌گیرند جهت تبلیغات و فروش استفاده کنید.

این موضوع قابل اغماض نیست که محدودیت‌های ناشی از فیلتر کردن اینترنت باعث لطمه به بسیاری از کسب و کارها می‌شود اما مدیران مشاغل باید آگاهانه ضمن پیش‌بینی شرایط بدنبال راهکارهای جایگزین برای ایجاد ارتباط با مشتریانشان باشند. مهمترین فاکتوری که کسب و کارها به آن نیاز دارند ایجاد کانال‌های پایدار ارتباطی برا تعامل با مخاطبان و مشتریان می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی بسیار موثر برای تبلیغات و فروش محسوب می‌شوند از طرفی همیشه در معرض محدودیت، فیلترینگ و سانسور می‌باشند؛ لذا باید امکانات و ابزارهای موجود را نیز در لیست راهکارهای خودتان داشته باشد. شاید کارکرد برگزاری همایش در نگاه اول برای شما ملموس نباشد ولی حالتی را در نظر بگیرید که شما از افرادی دعوت میکنید که بعنوان تصمیم گیرنده در مجموعه‌های خود نقش آفرینی میکنند و در صورت برنامه‌ریزی مناسب و پیاده‌سازی استراتژی برگزاری حساب شده میتوانید این مجموعه‌ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

چرا برگزاری همایش؟

برگزاری همایش؛ نجات کسب و کار در شرایط فیلترینگ

در بازار پر هیاهوی امروز پیش‌بینی و سرعت عمل دو فاکتور مهم برای رقابت محسوب می‌شود. شما باید راهکارها و کانال‌های بازاریابی و تعامل با مشتریان برای ایجاد جریان درآمدی پایدار و مطمئن در شرایط بحرانی را پیش‌بینی کرده باشید تا در مواقع ضروری از این امکانات بهترین استفاده را داشته باشید؛ برگزاری همایش یا رویداد می‌تواند یک اهرم قوی برای کنار زدن موانع شما در رسیدن به مشتریانتان باشد. تولید محتوای سمعی بصری، انتقال آمار و معرفی راهکارهای کاربردی به مدعوین، شما را در نگاهشان یک مجموعه معتبر که توانایی استفاده از تهدید بعنوان فرصت را دارد معرفی می‌کند. این باعث اعتمادسازی می‌شود که خود کاتالیزور قوی برای عقد قراردادهای همکاری می‌باشد. یکی از بزرگترین اهداف شما در تدوین استراتژی برگزاری رویدادتان باید حول محور ایجاد پایگاه داده و معرفی کانال‌های ارتباطی شما نظیر وبسایت و شبکه‌های اجتماعی شما باشد زیرا در آینده ابزار ارتباطی شما با مشتریانتان خواهد بود.

زمان و موضوع برگزاری همایش

بهترین زمان برای برگزاری همایش فصل بهار و ماه‌های پایانی سال می‌باشد. موضوع برگزاری همایش می‌تواند جشن پایان سال و یا آغاز سال جدید کاری باشد. شعار شما نیز مهم است، اینکه رویکرد شما در سال جدید چگونه است و یا راهکارهای شما برای ادامه فعالیتتان در بازار چیست می‌تواند به برندسازی شما کمک کند. ایجاد استراتژی و برنامه‌ریزی برای برگزاری می‌تواند زمانبر باشد بنابراین باید از چندماه قبل از برگزاری تمامی اقداماتی که نیاز دارید را برنامه‌ریزی کرده و آماده باشید.

چک لیست برگزاری همایش

  • اجاره سالن همایش
  • واحد سیار و میز کارگردانی تصویر
  • تجهیزات تصویربرداری، کرین و هلی‌شات
  • تجهیزات صدابرداری
  • نورپردازی و گل‌آرایی
  • تجهیزات پخش زنده تلویزیونی و اینترنتی
  • ویدیو وال برای نمایش محتوا
  • تولید محتوای صوتی و تصویری همایش
  • دعوت از مجری، خواننده و استندآپ کمدین

تیم‌های برگزاری همایش :

  • دبیرخانه
  • تیم تدارکات
  • تیم روابط عمومی و تولید محتوا
  • تیم رسانه‌ای
  • تیم تشریفات
  • تیم حراست و انتظامات

برگزاری همایش یا رویداد را می‌توان جزو مهم‌ترین اتفاقات درون‌سازمانی معرفی کرد، چراکه پس از برگزاری همایش شما بازخوردهای آشکار و پنهان زیادی دریافت می‌کنید که در برندسازی شما و آینده کسب و کار شما تاثیرگذار است؛ هم از طرف مدعوین هم از طرف مشتریان و کارکنان. هدف شما از برگزاری همایش در این مقطع زمانی ایجاد و معرفی راه‌های ارتباطی جدید با مشتریانتان در شرایط فیلترینگ می‌باشد و اینکه در چه سطحی و با چه تعداد مدعو میخواهید برگزار کنید به استراتژی شما و بودجه‌ای که برای این مورد اختصاص دادید بستگی دارد.
رویدادها معمولا بصورت زیر دسته‌بندی می‌شود: برگزاری همایش، برگزاری سمینار، برگزاری وبینار، برگزاری جشن و جشنواره، برگزاری مجامع و برگزاری بزرگداشت.

موسسه فرهنگی هنری دهکده هنر تمامی مراحل اجرای همایش از دریافت مجوز برگزاری، اجاره سالن محل همایش تا تولید محتوای مورد نیاز برای پخش و تمامی تجهیزات و عوامل مورد نیاز را بصورت کامل برعهده گرفته و به پشتوانه بیش از ۲۰ سال تجریه برگزاری بزرگترین رویدادهای ملی و بین‌المللی آماده همکاری با سازمان‌ها، ارگان‌ها و اشخاص می‌باشد. جهت مشاوره رایگان برگزاری همایش با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۱۲۴۰۰۷ - ۰۹۱۲۰۲۱۶۱۶۷ تماس حاصل فرمائید.
وبسایت موسسه: dhmedia.ir

کد خبر: ۱۸۸٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha