۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی کردستان به بیش از ۹۸ درصد رسید
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی کردستان به بیش از ۹۸ درصد رسید

سنندج – فعله گری؛ مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی به بالای ۹۸ درصد در مناطق روستایی این استان خبر داد.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات شرکت گاز کردستان در راستای توسعه شبکه گازرسانی در مناطق شهری و روستایی، اظهار کرد: طی چند سال اخیر و در قالب یک کار جهادی فعالیت های خوبی در این بخش صورت گرفته است و به همین دلیل کردستان پیشگام در گازرسانی به مناطق شهری و روستایی در کشور است.

وی ضمن اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان کردستان تا آبان ماه سال جاری، بیان کرد: در حال حاضر، ۳۲ شهر با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی و ۱۵۰۲ روستا با ظریب نفوذ بالای ۹۸ درصدی از جمعیت روستایی تحت پوشش گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی استان کردستان، سختی گسترش شبکه های گازرسانی در این استان برای همگان نمایان است و گاهی اوقات باید برای عبور از بافت های سنگی یا عبور از رودخانه ها، ماه ها وقت و هزینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه های گازرسانی دارای حساسیت و ویژگی خاصی است، یادآور شد: بدون افزایش طول شبکه ها امکان خدمت رسانی میسر نحواهد شد و به این دلیل کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان در چند سال اخیر با همت والا و در جهت افزایش رفاه عمومی، موفق شده اند شبکه های گازرسانی را به دورترین نقاط استان برسانند .

فعله گری با بیان اینکه امسال اجرای طرح‌های گازرسانی در استان با سرعت زیادی در حال اجراست، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در ۱۳۷ روستای استان فعال است که به امید خدا و تلاش همکاران ساعی شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای گازدار تا پایان سال جاری از مرز ۱۵۵۰روستا عبور خواهد کرد.

وی در مورد طول شبکه های توزیع گازرسانی استان کردستان گفت: هم اکنون طول شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان ۱۲ هزار و ۶۳۶ کیلومتر بوده که ۳ هزار و ۳۶ کیلومتر در سطح شهرها و ۸ هزار و ۸۵۰ کیلومتر در سطح روستاها و ۷۵۰ کیلومتر در محورهای صنعتی صورت گرفته است.

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، افزود: با توجه به اینکه برای اتمام شبکه گذاری در روستاهای باقیمانده احتیاج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبکه های گازرسانی در سال آتی با افزایش چشمگیری روبرو ‌خواهد شد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در حال حاضر در بعضی از مناطق روستایی استان کردستان، روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز صاحب گاز طبیعی شده است و این روند با تلاش و جدیت بیشتری همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۸۸٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha