۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کاهش ۸۰ درصدی بارندگی در سال آبی جدید در تهران

کاهش ۸۰ درصدی بارندگی در سال آبی جدید در تهران

مدیر بهره برداری از تاسیسات آب آبفای تهران گفت: از ابتدای مهر تا الان (سال آبی) ۵ و ۶ دهم میلی متر بارندگی داشتیم که در مقایسه با پارسال ۸۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار، علی اکبر ملکوتی در گفتگو با رسانه ملی افزود: در کشور خشک و نیمه خشک قرار گرفته ایم. در سالهای پر آبی میزان بارندگی برابر با ۲۵۰ میلی متر است، در مقایسه با کشورهای پر آب یک ششم قرار داریم.

وی تصریح کرد : شهروندان تهرانی می دانند که برای سومین سال متوالی خشکسالی را تحمل می کنیم. میزان مصرف هم اکنون برابر با ۴۰ هزار لیتر بر ثانیه و از میزان تولید که حدود ۳۴ هزار لیتر بر ثانیه است بیشتر است و تقاضا داریم شهروندان مصرف خود را کنترل کنند.

به گفته ملکوتی، یک خانواده ۴ نفره در طول شبانه روز اگر مصرف آب را مدیریت نکند ودر محدوده پر مصرف باشد برابر با ۴۸۰ بطری یک و نیم لیتر آب مصرف می کند. در صورتی که بر اساس الگوی مصرف بایستی ۳۱۲ بطری روزانه مصرف شود اگر اعداد را به ماه تبدیل کنیم یک خانواده ۴ نفره در طول ماه برابر با ۱۴ هزار و ۵۰۰ بطری یک و نیم لیتری آب مصرف می کند. در صورتی که باید به ۹ هزار و ۵۰۰ بطری یک و نیم لیتری کاهش پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه با محدویت منابع آبی مواجه هستیم حجم ذخیره پشت سدها به علت کاهش بارندگی به شدت کاهش پیدا کرده است. از تمامی شهروندان به خصوص مشترکان پر مصرف تقاضا داریم الگوی مصرف را متناسب با زمان کنونی یعنی واقع شدن در سال خشک تغییر بدهند. با استفاده صحیح از آب شرب موقع استفاده از آب برای مصارف بهداشتی با باز و بسته کردن شیر آب مصرف خود را تغییر بدهند.

کد خبر: ۱۸۸٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha