۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا مذاکرات برجام را تحت الشعاع قرار می‌دهد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا مذاکرات برجام را تحت الشعاع قرار می‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رفتار دوگانه غربی‌ها در برخورد با حقوق بشر و تحریم به بهانه‌های واهی باعث شده مذاکرات عملا بی‌معنا جلوه کند چرا که ایران برای رفع تحریم‌ها پای میز مذاکرات رفته بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری، با اشاره به تحریم های اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهادهای ایرانی به بهانه‌های حقوق بشری و حمایت از سوی آمریکا، گفت: اروپا و آمریکا باید برای تحریم کردن کشور ما بهانه ای داشته باشند و همواره به بهانه های مختلف در طول ۴۰ سال، جمهوری اسلامی را اشخاص و نهادهای حاکمیتی و دولتی را تحریم کردند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شرایط کنونی کشور و تنش های امنیتی موجود بهانه خوبی به اروپایی ها برای تحریم داده است، یادآور شد: اگر به اصل قضیه برگردیم شدیدتر از همین تنش ها در کشورهای اروپایی به وقوع می پیوندد و نقض حقوق بشر واقعی آنجا رخ می دهد اما هیچ موضعی علیه آنها گرفته نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی نباید به کشورهای غربی بهانه بدهد که در حوزه بین الملل ما را تحریم کنند، اظهار داشت: دلیل ما برای نشستن پای میز مذاکره رفع تحریم ها بود و از این رو است که برنامه آژانس هسته ای را می پذیریم.

حیدری اضافه کرد: تحریم های جدید اتحادیه اروپا تمام پیمان های گذشته و جلسات برجام را نیز تحت الشعاع قرار می دهد چون فلسفه شکل گیری این جلسات که رفع تحریم های اشخاص و افراد و نهادهای دولتی و خصوصی بود زیر سوال رفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت رفتار دوگانه غربی ها که متأثر از لابی های صهیونیستی و سعودی است باعث شده عملا مذاکرات بی معنا جلوه کند.

کد خبر: ۱۸۸٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha