۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
۲۴ محصول کشاورزی برای تغییر الگوی کشت در استان سمنان پایش شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

۲۴ محصول کشاورزی برای تغییر الگوی کشت در استان سمنان پایش شد

سمنان – رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه ۲۴ محصول کشاورزی برای تغییر الگوی کشت در استان پایش شد، گفت: کشت محصولات مناسب با اقلیم منطقه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه تغییر الگوی کشت کشاورزی بهترین راهبر برای مقابله با بحران کم‌آبی است، اظهار داشت: ۲۴ محصول پایش شده کشاورزی در استان در برنامه الگوی کشت این سازمان از سال ۹۶ قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه از این تعداد محصول پایش شده ۱۱ محصول زراعی و ۱۱ محصول باغی است، افزود: در دو سال گذشته نیز دو مورد جدید در حوزه گندم به الگوی کشت استان اضافه شد.

کاهش وسعت کشت محصولات پر آب بر در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در بخش کشاورزی استان افزایش عملکرد در واحد سطح است، تصریح کرد: این رویکرد با اتخاذ راهکارهای کارشناسی با جدیت پیگیری می‌شود.

میرعماد بابیان اینکه الگوی کشت در استان سمنان تدوین‌شده و تلاش می‌شود تا محصولات مناسب با اقلیم در این استان کشت شود، خاطرنشان کرد: کاهش وسعت کشت محصولات پر آب‌بر در استان و افزایش محصولات کم آب‌بر با ارزش‌افزوده بیشتر در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان دو درصد را اراضی کشاورزی شامل می‌شود.

افزایش ۱۵ درصدی میزان کود تأمین‌شده برای کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر اینکه از این وسعت ۶۱ هزار هکتار باغ، ۸۸ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی در مرحله پایش است، یادآور شد: ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف اشتغال دارند.

میرعماد بابیان اینکه درزمینهٔ تأمین کود شیمیایی برای اراضی کشاورزی در استان سمنان مشکلی وجود ندارد، گفت: میزان تأمین کود موردنیاز اراضی کشاورزی استان امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت و به‌اندازه نیاز اراضی کشاورزی تأمین است.

کد خبر: ۱۸٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha