۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
گاز دوباره گران می‌شود
نشریه آلمانی:

گاز دوباره گران می‌شود

نشریه بیلد آلمان در تحلیلی نوشت: قیمت گاز در اروپا دوباره گران می‌شود.

به گزارش بازار، نشریه بیلد با اشاره به کاهش قیمت گاز از ۳۴۰ یورو در ماه آگوست / اوایل شهریور امسال به زیر ۱۳۰ یورو در هر مگاوات ساعت نوشت: به نظر می‌رسد بازار انرژی اروپا در بدترین وضع قرار دارد.

قیمت گاز در ماه آگوست / شهریور ماه سال گذشته حدود ۴۰ یورو در هر مگاوات ساعت بود که این رقم در بازه مشابه امسال برخی روزها به ۳۴۰ یورو هم رسید.

نشریه بیلد قیمت‌های کنونی را فریبنده خوانده و نوشته از دلایل کاهش قیمت گاز گرمی هوا، کاهش مصرف در ماه اکتبر/ مهرماه و تامین گاز ذخایر بوده است.

در عین حال به نوشته بیلد هوا رو به سردی است و مردم به گرم کردن منازل خود می‌پردازند و در نتیجه مصرف افزایش و ذخایر گازی کاهش خواهد یافت که در این صورت خطر یک بحران دراز مدت وجود دارد.

نشریه بیلد از قول یک تحلیلگر نوشت: گاز طبیعی درسال‌های آینده با کمبود در سراسر جهان مواجه خواهد شد و بحران گازی برای سال‌های بیشتری ادامه خواهد یافت.

آلمان که ۵۵ درصد نیاز گاز خود را از روسیه تامین می‌کرد با بحران انرژی در پی جنگ روسیه و اوکراین، خسارت فراوانی را متحمل شد.
روسیه ابتدا صادرات گازش را به آلمان کاهش داد و بعد با انفجار در خط لوله گاز که برخی شواهد حکایت از دست داشتن انگلیس در این اقدام بود، صادرات گاز روسیه به آلمان به صفر رسید و این

کشور مجبور شد انرژی مورد نیاز خود را از دیگر کشورها از جمله نروژ تامین کند.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha