۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین شرکت و فرد ایرانی و روسی را به بهانه انتقال پهپاد هدف تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش بازار، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد و شرکت‌های دخیل در تولید یا انتقال پهپادهای ایران به روسیه را به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۲۴ هدف تحریم قرار داده است.

ازجمله شرکت‌هایی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند می‌توان شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد، شرکت‌های اماراتی «ساکسس ایویشن» و «آی‌جت گلوبال» را نام برد که با ادعای تولید و تسهیل انتقال پهپادهای ایران تحریم شده‌اند.

شرکت روسیه‌ای «واگنر»، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی قدس و همچنین ۲ شهروند روسی که ادعا می‌شود در تحویل پهپادهای ایران به شرکت واگنر نقش داشته‌اند نیز تحریم شده‌اند.

گفتنی است در ادامه حمایت مستقیم آمریکا از اغتشاشگران، چهارم آبان ماه وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مسئولان و نهادهای ایرانی اعمال کرد.

این در حالی است که پیش از این «رابرت مالی» مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا بر ادامه سیاست فشار حداکثری بر تهران تاکید کرده و گفته بود: ما بر روی مذاکرات رفع تحریم‌های ایران تمرکز نداریم و در حال حاضر به توجهمان به اعتراضات داخلی این کشور است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اوایل آبان ماه هم مدعی شده بود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در صورت شکست دیپلماسی در برابر تهران، گزینه نظامی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha