۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
پذیره‌نویسی سهام دولتی بانک‌ها و بیمه‌ها با قیمت پائین عرضه شده است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

پذیره‌نویسی سهام دولتی بانک‌ها و بیمه‌ها با قیمت پائین عرضه شده است

اردبیل - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: پذیره‌نویسی سهام بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای در روزهای اخیر با ۳۰ درصد نرخ کمتر از قیمت بازار عرضه شده است.

علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دولت بخشی از مالکیت خود را در قالب سهام پنج بانک و بیمه با عنوان صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم عرضه کرده است تا خرید و فروش آن توسط مردم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی شامل بخشی از سهام بانک ملت، صادرات و تجارت و همچنین بیمه البرز و اتکایی بوده که پذیره‌نویسی از چند روز پیش شروع شده تا علاقمندان نسبت به خرید سهام این مجموعه‌ها اقدام کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل این کار را در راستای مردمی کردن اقتصاد و جلب مشارکت مردم اعلام کرد و گفت: دولت ۱۷ درصد سهام این شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی را عرضه کرده و هموطنان می‌توانند به قیمت ۱۰ هزار تومان هر برگ سهم را خریداری کنند که امکان خرید یک تا ۲۰۰ واحد از این سهام برای هر فرد وجود دارد.

نوروزی در مورد نحوه خرید سهام این شرکت‌ها و بیمه‌ها بیان کرد: آنهایی که کد بورسی دارند، به راحتی می‌توانند سهام این مجموعه‌های دولتی را خریداری کرده و بعد از دو ماه ورود این سهام به بازار بورس خرید و فروش را انجام دهند.

وی ادامه داد: دولت ۲۰ تا ۳۰ درصد پائین‌تر از قیمت بازار این سهام را عرضه کرده و به یقین خریداران می‌توانند در گام اول سود ۳۰ درصدی را از قبل خرید این سهام دریافت کنند.

دارندگان سهام عدالت اختیار عمل را از دست ندهند

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در مورد آزادسازی سهام عدالت و فروش آن توسط برخی از سهامداران بیان کرد: بیش از ۴۹ میلیون ایرانی شامل ۷ دهک جمعیتی از سهام عدالت بهره‌مند شدند که بیشتر اقشار آسیب‌پذیر، ایثارگران، کارگران، کارمندان و بازنشسته‌ها را شامل می‌شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای دو دهک آسیب‌پذیر جامعه سهام به صورت یک میلیون تومان عرضه شده ولی برای مابقی دهک‌ها این سهام به نرخ ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده که در فرصتی که ارائه شده بود، می‌توانستند مبلغ ۴۹۰ هزار تومان را پرداخت کرده تا سهام آنها به ارزش یک میلیون تومان تثبیت شود.

وی ارزش سهام عدالت را برای دارندگان سهم یک میلیون تومانی ۸ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: دارندگان سهام عدالت که مبلغ آنها نصف این رقم است ارزش سهام آنها ۴ میلیون تومان است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: توصیه ما این است که دارندگان سهام خودشان مدیریت آن را در بازار بورس برعهده گیرند وگرنه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها این مدیریت را انجام خواهند داد که ۳۰ درصد سود حاصل صرف پروژه‌های عمرانی استانی خواهد شد.

نوروزی گفت: به هیچ وجه سود سهام عدالت در این شرکت‌ها ثابت نخواهد بود و از همین روی پیشنهاد می‌شود افراد با مراجعه به سامانه سهام عدالت تکلیف مدیریت سهام را مشخص کرده و خود عهده‌دار این کار شوند.

کد خبر: ۱۸٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha