۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
 مصرف سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی در زنجان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد:

مصرف سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی در زنجان

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: مصرف سالانه آب‌های زیرزمینی در استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده که ۸۵ درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی و مابقی در بخش صنعت و آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بازار  به نقل از آب منطقه ای؛ یوسف رضا پور به میزان ورودی آب سدهای استان زنجان  اشاره کرد و گفت: میزان ورودی آب به پشت سدهای این استان ۲۱۳ میلیون مترمکعب بوده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته اما نسبت به سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی به وضعیت بارش‌های سالجاری  در استان زنجان اشاره کرد و یاد آورشد:امسال بارندگی‌های بسیار مطلوبی در اغلب استانهای کشور از جمله زنجان را شاهد بودیم که در میزان ذخیره آب در سدها و سطح آب‌های زیرزمینی تاثیرگذار بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: بارندگی‌های استان نسبت به سال گذشته هشتدرصد کاهش دارد اما این میزان نسبت به آمار بلند مدت ۳۳ درصد افزایش یافته است.

رضا پور با بیان اینکه مصرف بیش از میزان آب وارده به سفره‌های زیرزمینی می‌تواند ذخایر آبی را در آینده با بحران جدی مواجه کند، ابراز کرد: در مجموع سطح تراز آب‌های زیرزمینی در این استان سالیانه حدود ۷۷ سانتیمتر پایین می‌رود. 

وی تاکید کرد: مصرف آب‌های زیرزمینی در زنجان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده که ۸۵ درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی و مابقی در بخش صنعت و آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۸٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha