۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
آغاز تطبیق مقررات و زیرساخت های فنی بانک ملی ویتنام با اقتصاد دیجیتال
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

آغاز تطبیق مقررات و زیرساخت های فنی بانک ملی ویتنام با اقتصاد دیجیتال

بانک ملی ویتنام (SBV) از طرح خود برای اجرایی سازی استراتزی ملی این کشور برای پیاده سازی زیر ساخت های اقتصاد دیجیتال بر اساس سند چشم انداز ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش بازار، بانک ملی ویتنام (SBV) از طرح خود برا اجرایی سازی استراتزی ملی این کشور برای پیاده سازی زیر ساخت های اقتصاد دیجیتال بر اساس سند چشم انداز ۲۰۳۰ خبر داد.

بر اساس این گزارش، بانک ملی ویتنام نام این طرح را توسعه اقتصاد دیجیتال و جامعه دیجیتال نامیده و قرار است زیرساخت های لازم و مربوط به بخش بانکی این استراتژی ملی را به دستور نخست وزیر ویتنام، تا سال ۲۰۲۵ آماده کرده و تحویل دهد.

در قالب بخش بانکی این طرح، قرار است اسناد صادر شده بابت حواله های نقدی و رسید های تراکنش، به صورت توکن های بین المللی صادر شوند تا همیشه و از هر سیستم بانکی در جهان، قابل رهگیری باشند.

همچنین قرار است بسیاری از مقررات مربوط به سیاست های مالی بانک ملی ویتنام، هزینه های تراکنش و عملیات بانکی نیز در قالب مقررا جهانی تدوین شده و در بانکداری دیجیتال نوین این کشور اجرایی شوند. به گفته مقام این بانک، اعمال مقررات بانکی ملی در ویتنام، مشکلاتی به ویژه در معاملات بین المللی ایجاد نموده که در صورت اجرایی سازی دیجیتال سازی مقررا و قوانین، به طور کامل برطرف خواهند شد.

همچنین مقررات و زیرساخت های فنی بانکی قرار است با نیازهای بخش توسعه اقتصاد دیجیتال منظبق شده و تمامی امکانات لازم برای فروشگاه های آنلاین بین المللی، تراکنش های بین المللی، هماهنگی با قوانین بلاکچین و ... در امکانات فنی بانک ملی ویتنام گنجانده شوند.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha