۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
فروپاشی صرافی FTX نشانگر ضعف در زمینه قانونگذاری برای فعالیت ارزهای دیجیتال است
وزیر خزانه داری آمریکا:

فروپاشی صرافی FTX نشانگر ضعف در زمینه قانونگذاری برای فعالیت ارزهای دیجیتال است

وزیر خزانه داری آمریکا در واکنش به فروپاشی و سقوط صرافی FTX و رمزارز آن بر لزوم تدوین و اعمال مقررات بسیار دقیق در زمینه نظارت بر فعالیت ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

به گزارش بازار، وزیر خزانه داری آمریکا در واکنش به فروپاشی و سقوط صرافی FTX و رمزارز آن بر لزوم تدوین و اعمال مقررات بسیار دقیق در زمینه نظارت بر فعالیت ارزهای دیجیتال تاکید کرده و گفت که در حال حاضر، برخی از قانونگذاران در این زمینه تمرکز کرده اند.

بر اساس این گزارش، «ژانت یلن» همچنین فروپاشی FTX را نشانه وجود ضعف در بازار ارزهای دیجیتال دانسته و تاکید کرد که دولت آمریکا در حال قانونگذاری در زمینه ارزهای دیجیتال از طریق فرمانی اجرایی توسط جو بایدن، رئیس جمهور این کشور است.

گفته می شود در حال حاضر، دو سناتور مشهور مجلس سنای آمریکا یعنی الیزابت وارن و شرود براون خواستار رسیدگی سریع به موضوع ورشکستگی صرافی FTX شده اند.

قرار است پس از انجام تحقیقات لازم در خصوص چرایی فروپاشی FTX، روندی جدید برای قانونگذاری در زمینه فعالیت ارزهای دیجیتال و شرکت های صادرکننده آنها در آمریکا آغاز شود.

ژانت یلن همچنین تاکید کرد که فروپاشی ارزهای دیجیتال یا صرافی هایی مانند FTX به هیچ عنوان به اقتصاد آمریکا ضربه ای وارد نکرده و هیچگونه تهدیدی ثبات اقتصادی این کشور را تهدید نمی کند.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار موجود، تاکنون بیش از یک میلیارد دلار از دارایی های سرمایه گذاران در صرافی FTX به واسطه ورشکستگی آن از بین رفته و هنوز هیچ گونه تصمیم از سوی مدیران ارشد این صرافی برای نحوه جبران خسارات سرمایه گذاران اعلام نشده است.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha