۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
توافق ایران و ونزوئلا در حوزه های مختلف اقصادی و تجاری
وزیر دفاع خبر داد

توافق ایران و ونزوئلا در حوزه های مختلف اقصادی و تجاری

آشتیانی، وزیر دفاع از توافقات در حوزه تجارت، صادرات محصولات دانش بنیان، گمرک و موضوعات حقوقی و قضایی بین ایران و ونزوئلا خبر داد.

به گزارش بازار، در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران ونزوئلا وزیر دفاع به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک با ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس از زحمات شبانه روزی گروه‌های ایرانی و ونزولایی تشکر کرد.

وزیر دفاع اجلاس سه روز گذشته را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: اعتقاد راسخ داریم، برگزاری این کمیسیون، آغاز و نقطه عطفی در روابط و مناسبات کلان و راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا خواهد بود.

آشتیانی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا به عنوان دو کشور مستقل و دارای مواضع مشترک در خصوص بسیاری از موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی هستند که توانستند در طول برگزاری این دوره از کمیسیون، علاوه بر پیشبرد متوازن همکاری‌های دو جانبه، به توافقات و تفاهمات جدید و قابل اتکایی در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فناورانه، صنعتی، کشاورزی، انرژی، فرهنگی وسایر ابعاد دست یابند.

وی اضافه کرد: معتقدیم نتایج توافقات این کمیسیون و اجرای آن، که حاصل جلسات متعدد میان طرفین بوده است، فصل جدیدی را در همکاری‌های کلان اقتصادی دو طرف فراهم نموده و فرصت جدید برای گسترش این همکاری‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی به وجود آورد.

وزیر دفاع گفت: بنده و آقای رامون بلاکسز، به عنوان مسئولین کمیسیون مشترک عالی همکاری‌های دو کشور تمام تلاش و اهتمام خود را همچون گذشته و با قوت بیشتر به کار خواهیم بست تا مبادلات و تعاملات تجاری طرفین روند رو به رشد خود با سرعت بیشتری در پیش بگیرد.

آشتیانی گفت: یقینا ماموریت اصلی و حتمی ما، کمک به تجار، بازرگانان، صنعتگران و سرمایه گذارن دو کشور جهت افزایش و ارتقائ سطح مبادلات اقتصادی، تجاری و بازرگانی فی مابین خواهد بود.

وزیر دفاع در ادامه افزود: از مقامات محترم عالی رتبه و مسئولین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی کشور دوست و برادر جمهوری بولیواری ونزئولا و همین طور از همکاران خودم در بخش‌های مختلف به منظور تلاش‌های شبانه روزی جهت برگزاری موفقیت آمیز این کمیسیون و تهیه و تدوین اسناد متعدد قدردانی می‌نمایم.

وزیر دفاع با اشاره توافقات جدید بین دو کشور گفت: توافقات خوبی در صادرات بیش از صد هزار خودرو در مدت پنج سال صورت گرفت. در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان همانند دستگاه همو دیالیز و درخصوص انتقال فناوری توفاقاتی صورت گرفت. در حوزه گمرک و موضوعات حقوقی و قضایی توافق شد

همچنین وی در ادامه افزود : در حوزه اقتصاد، تجارت، ‌صنعت و معدن توافقاتی دست یافتیم که طرفین باید تا اجرائی شدن کامل آن پیگیری کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha