۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۰
رئیس مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی گفت: با وصول ۳۰۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال ۱۴۰۰، توانستیم ۱۱۳ درصد درآمد مصوب مالیاتی را در سال گذشته محقق کنیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت اقتصاد، مهدی موحدی بکنظر با اشاره به کسب عنوان برتر از سوی سازمان امور مالیاتی در جشنواره شهید رجایی افزود: یکی از عناوینی که موجب شد تا سازمان امور مالیاتی مفتخر به کسب عنوان برتر شود و تقدیر ویژه‌ای را از سوی وزیر اقتصاد داشته باشد، موضوع افزایش وصول درآمدهای مالیاتی بود، به طوری که این افزایش درآمدی یک رکورد در تاریخ تأسیس سازمان امور مالیاتی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: هیچگاه در تاریخ مالیات‌ستانی بیش از رقم مصوب در بودجه، درآمد مالیاتی نداشته ایم. وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸.۵ درصد رشد در درآمدهای مالیاتی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ داشتیم که در مقایسه با رشدهای قبلی بی‌سابقه بوده است.

*رشد ۷۲ درصدی میزان عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌هاموحدی بکنظر در خصوص واریز ۴۸ هزار میلیارد تومان عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این هم یک رکورد است و حدود ۷۲ درصد رشد در میزان عوارض پرداختی به شهرداری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ ثبت شد که بی‌سابقه است.

وی همچنین در خصوص رشد ۱۶ درصدی درآمدهای مالیاتی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۵ خاطرنشان کرد: درآمدهای مالیاتی دولت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۵۸ درصد افزایش داشته در حالی که میزان تورم ۴۲ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha