۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
رویکرد بخش کشاورزی بدست آوردن بازارهای منطقه است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

رویکرد بخش کشاورزی بدست آوردن بازارهای منطقه است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نگاه ما برای آینده بخش کشاورزی تصاحب بازارهای منطقه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست بررسی مصوبات نظارت میدانی از شهرستان ساوه با حضور استاندار استان مرکزی و مسئولین اجرایی ذی‌ربط، گفت: هدف ما در راستای توسعه بخش کشاورزی، اجرایی و عملیاتی کردن ظرفیت‌ها است، خوشبختانه شهرستان ساوه ظرفیت و قابلیت تولید محصولات باغی مانند انار، صنایع تبدیلی و دامپروری را دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از برگزاری جشن انار در شهرستان ساوه، ادامه داد: نگاه ما برای آینده بخش کشاورزی تصاحب بازارهای منطقه است، در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیون نفر در کشورهای پیرامونی زندگی می‌کنند و محصولی مانند انار نیز مورد استقبال مردم کشورهای همسایه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها باید در زمینه توسعه صادرات، صنایع تبدیلی و بسته بندی انار به کارگیری شوند، افزود: به هر میزان بتوانیم اعتبار به این موضوعات اختصاص دهیم و امنیت سرمایه‌گذاری ها را تامین کنیم زیان نمی‌بینیم و در حوزه اشتغال و ارزآوری می‌توانیم به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احیا اصلاح و بازسازی باغات انار یکی از موارد مورد بحث در نشست امروز بود که معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی قول اجرایی کردن امورات را داد، عنوان کرد: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی دو سرمایه گذار در نشست حاضر بودند و مقرر شد مسیر برای این افراد تسهیل شود تا در راستای سرمایه گذاری صنایع تبدیلی کار را دنبال کنیم.

عسکری با اشاره به اینکه در زمینه انتقال آب و افزایش بهره‌وری مطلوب از آب نیز مقرر شد از محل اعتبارات وزارتخانه‌ای و مصوبات سفر رئیس جمهور مبلغ ویژه اختصاص پیدا کند، ادامه داد: برای بازسازی قنوات معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی متعهد شد و قول‌های مساعد داد. موارد بررسی شده در قالب صورت‌جلسه ابلاغ می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازه زمانی یک ماهه موارد ابلاغ شده را پیگیری می‌کنیم تا شاهد خروجی آن باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم طی یک ماه آینده مجددا امورات را به صورت میدانی بررسی کنیم، یکی از موضوعات بسیار مهم انتقال آب شهر ساوه است که مقرر شد تا به زودی با حضور مسئولین محلی کلنگ این پروژه بر زمین زده شود.

کد خبر: ۱۸۷٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha