۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
۲۰ درصد صادرات کالاهای ایرانی به عراق از مرز مهران انجام می‌شود
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

۲۰ درصد صادرات کالاهای ایرانی به عراق از مرز مهران انجام می‌شود

ایلام- مدیرکل گمرکات ایلام با اشاره به ظرفیت های صادراتی مرز مهران گفت: ۲۰ درصد صادرات کالاهای ایرانی به عراق از مرز مهران انجام می‌شود.

روح الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار بااشاره به افزایش ۲۷۰ درصدی درآمد گمرک در هفت ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: این مدت (هفت ماهه سپری شده از سال) یک میلیون و ۹۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار از مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از ۸۱ هزار تردد کامیون از این مرز بین المللی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

غلامی با بیان اینکه گمرک مهران از بین ۱۲ مرز کشور رتبه اول صادرات را به خود اختصاص داده است، گفت: در این بازه زمانی تزانزیت کالا با رشد ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک ایلام با بیان اینکه در مجموع ۲۰ درصد صادرات به عراق از مرز مهران صادر می‌شود، افزود: این میزان صادرات کالا از لحاظ وزنی ۸۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان بوده و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

کد خبر: ۱۸۷٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha