۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
روزانه ۱۲ میلیون تومان هزینه خوراک دام هایم  است
یک دامدار گلستانی:

روزانه ۱۲ میلیون تومان هزینه خوراک دام هایم است

گرگان_توکلی، یک دامدارسنتی با بیان اینکه حدود هزار دام سبک دارد، گفت: گرانی خوراک دام باعث شده تا روزانه بیش از ۱۲ میلیون تومان هزینه صرف تامین خوراک دام کنم.

هادی توکلی درگفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: افزایش قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی نهاده های دامی باعث شده تا روزانه برای تهیه خوراک دام بیش از ۱۲ میلیون تومان هزینه مصرف کنیم.

این دامدارگلستانی افزود: این میزان از هزینه در مقابل درآمد حاصل از دامداری مقرون به صرفه نیست و بنابراین مجبور به فروش دام هستیم.

وی بیان کرد: به واسطه مشکلات متعددی که دامپروری دارد، بازده اقتصادی دامداری به شدت کاهش یافته به طوری که بسیاری از کسانی که در این حرفه فعالیت دارند اقدام به فروش دام خود کرده اند.

توکلی با بیان این موضوع که انگیزه دامداران برای ادامه این حرفه کم رنگ شده، عنوان کرد: عدم ثبات شرایط بازار دام و فرآورده‌های آن، نبود زنجیره تولید و خرید تضمینی دام و اطلاعات علمی و فنی پایین دامداران سنتی پرورش دام را با مشکل مواجه کرده است.

این فعال حوزه دامپروری ادامه داد: مجموعه این مشکلات در کنار توسعه نیافتگی کشت علوفه پرمحصول، منجر به کمبود و گرانی علوفه دام و افزایش هزینه تولید محصولات دامی شده است.

توکلی عدم نقدینگی و حمایت دولت از بخش دامپروری را علت بروز مشکلات متعدد در این حوزه دانست و گفت: صنعت دامپروری از پایه های مهم تولید کشور محسوب می شود اما چالش های این حوزه مانع رشد و توسعه آن شده است.

به گفته وی، مشکلات اقتصادی و هزینه های تولید باعث تعدیل نیروی واحد های تولیدی شده که این به ضرر اشتغال کشور است.

وی همچنین عدم دسترسی راحت به آب و انرژی را از دیگر مشکلات این حوزه بیان کرد و افزود: در سنوات گذشته حمایت‌های بیشتری از سوی سازمان های مربوطه به حوزه دامپروی انجام می‌شد اما در یکی دو سال اخیر این پشتیبانی ها به حداقل ممکن رسیده است.

کد خبر: ۱۸۷٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلامرضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      26 2
      دامدار بدبخت شده والسلام
    • محمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 1
      تنها راه کمک به دامدار صادرات دام وافزایش قیمت گوشت است
    • روح لاه نوری IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      1 0
      راه برای ‌کمک به دامدار هست کسی که بخواد کمک کنه نیست اگر بخوان کار کنن میتونن با فروش یک کشتی نفت به دامدار نهاده به قیمت پارسال بدن نمیخواد گوشت گرون کنن که مردم ناراحت بشن